توسط اعضای ستاد نمازجمعه زرند
همزمان با سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب،وبه همت ستاد نمازجمعه شهرستان زرند مراسم غبارروبی وعطر افشانی قبور شهدای زرند با حضور جمعی از مسئولین واعضای ستاد نمازجمعه برگزار گردید
کد خبر: ۹۲۶۰۷۲۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
  • به گزارش خبرگزای بسیج ازکرمان:همزمان با سالگرد اقامه نمازجمعه بعد از انقلاب در کشور مراسم عطر افشانی وغبار روبی قبور مطهر شهدای شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند، مهندس صادق زاده فرماندار، سرهنگ اکبرکردی فرمانده سپاه زرند، اعضای ستاد نمازجمعه وجمعی از مسئولین شهرستان غبار روبی وعطر افشانی شد.
    در این مراسم بعداز سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند، شرکت کنندگان در کنار قبورشهدای والامقام حضور یافتند وبا نثار گل وقرائت فاتحه با شهداء تجدیدعهد وپیمان نمودند.
    در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ضمن تشکر از حضور مسئولین واعضای ستاد نمازجمعه گفت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که امام باقر (علیه السلام) می‌فرمایند: به خدا سوگند، به من خبر رسیده است که اصحاب پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) از روز پنجشنبه برای انجام اعمال و مراسم جمعه آماده می‌شدند؛ چرا که جمعه برای مسلمانان کوتاه و مغتنم است.
    وی افزود:برخی واجبات، تا به این اندازه اهمیت ندارد که انسان از یک روز قبل انسان خودش را آماده کند، ولی نماز جمعه به قدری مهم بود که در صدر اسلام اصحاب رسول خدا خودشان را از روز پنج شنبه برای برگزاری نماز جمعه آماده میکردند. اهمیت این نماز تا به حدی است که درروایات آمده است: هرکس سه جمعه پى در پى بدون عذر موجّه نماز جمعه را ترک نماید، نام او به عنوان منافق ثبت مى‏شود؛ و این از اهمیت نماز جمعه است.
    امام جمعه زرند یادآور شد:در جمهوری اسلامی هم حضرت امام (ره) یک تعبیر والا دارند و می‌فرمایند: از بزرگترین عنایات حقتعالی در جمهوری اسلامی اقامه نماز جمعه است، این نماز از برکت همین شهدایی است که امروز برای زیارت آن‌ها آمده ایم و محصول زحمات حضرت امام (ره) و شهداست. درست است در ایام شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای اقامه نماز جمعه پیدا شده است، ولی ماندگار نیست؛ هرچند اعلام کردند بخاطر شیوع بیماری نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار نمی‌شود، ان شاءالله به آبروی شهدا و به آبروی دعای خوبان و شما این بیماری و سرایت آن قطع شود و صحت و سلامت به جامعه بشری و انسانیت عنایت شود.
    حجت الاسلام ابراهیمی در پایان یادآور شد:، ان شاءالله خداوندهمه شمارا حفظ کند و عاقبت همه شما بخیر باشد و هیچ چیز بهتر از عاقبت بخیری نیست. ان شاءالله به برکت خون شهدای والامقام، خدای متعال عاقبت همه ماراختم بخیر گرداند. از کادر مرکز بهداشت که در این ایام همه جا حضور دارند و در جهت سلامتی مردم پیشگام هستند تشکر می‌کنم. خدا ان شاءالله توفیق بدهد و همه مراعات کنیم تا شهر ما از بیماری پاک شود، هرکجا هستیم مانع سرایت و انتقال بیماری شویم
ارسال نظرات