خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در نشست شورای مهارت خوزستان:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: انتظار داریم بانک های استان در ارائه تسهیلات به جوانان و نیروی کار که دارای مدرک فنی و حرفه ای هستند همکاری کنند.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۴۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

حسن شاهوارپور در نشست شورای مهارت خوزستان که در سرسرای استانداری برگزار شد اظهار داشت: به طور میانگین سالیانه بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون جوان آماده به کار وارد نیروهای مسلح کشور می شوند و این افراد بعد از طی دوران خدمت وارد بازار کار شده و باید تشکیل زندگی دهند.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح علاوه بر تامین نیازمندی خود در حوزه تخصصی باید به مهارت آموزی سربازان توجه کنند تا این افراد عناصر مفیدی برای جامعه شوند. در این راستا قرارگاه مهارت‌آموزی سپاه خوزستان راه‌اندازی شد و با کمک اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دیگر ارگان های استان تعداد قابل توجهی از سربازان آموزش داده و جذب بازار کار شدند.

فرمانده سپاه خوزستان ادامه داد: با توجه به کثرت سربازان و کمبود منابع، امیدواریم استاندار و مدیران کل استان نگاه ویژه ای به موضوع تجهیز کارگاه های مهارت آموزی نیروهای مسلح داشته باشند و انتظار دادیم یکی از معاونان استاندار به صورت مداوم این موضوع را رصد کند.

وی گفت: سال گذشته ۲ بانک استان از جمله بانک رسالت به تعهدات خود در خصوص ارائه تسهیلات به نیروی کار، عمل نکرد و از این بابت گله مند هستیم لذا انتظار داریم امسال بتوانیم حرکت خوبی برای کمک به اشتغال جوانان انجام دهیم.

در ادامه سردار سیداحمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه جنوب توجه به مهارت های فنی و حرفه ای را امری مهم در اشتغالزایی دانست و گفت: استان های اصفهان و یزد از گذشته تا به امروز به موضوع مهارت آموزی توجه ویژه ای دارند و این امر موجب شده تا آمار بیکاری در این ۲ استان کاهش یابد.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار ساعت کلاس مهارت آموزی برای سربازان برگزار شد که به موجب آن یک هزار سرباز گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت کرده و وارد بازار کار شدند.

خادم سیدالشهدا گفت: خوزستان یک استان ثروتمند است لذا اگر بتوانیم در کارهای پایین دستی همچون پرورش زنبور عسل و قارچ، صیادی، دامداری و ... به خوبی عمل کنیم می توان دغدغه اشتغال جوانان این استان را تا حدی برطرف کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها