استاندار ایلام گفت: این استان در تورم ماهیانه پایین ترین نرخ را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده و بهترین عملکرد را داشته است.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۶۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی دشتکی" در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام از بهبودی وضعیت تورم استان در تیرماه سال جاری خبر داد و افزود: اگر چه وضعیت تورم استان کماکان بالاست اما با تلاش های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده روند تورم استان روبه بهبودی است.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران از تورم تیرماه سال جاری، در حالیکه تورم ماهیانه استان در این گزارش عدد ۳.۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۲.۱ واحد افزایش یافته است، اما تورم میانگین کشوری ۶.۴ درصد است که نسبت ماه گذشته ۴.۴ واحد افزایش یافته و نسبت به تورم استان ۲.۵ درصد بیشتر شده است که استان ایلام را در جایگاه ۳۱ کشور قرار داده است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه استان به پایین تر از میانگین کشوری رسیده است، تاکید کرد: در حالیکه تورم نقطه به نقطه استان در تیرماه سال جاری ۲۴.۷ درصد است و نسبت به ماه قبل ۱.۷ واحد افزایش داشته اما میانگین تورم کشور در این شاخص ۲۶.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته که این میزان ۲.۲ درصد بیشتر از تورم استان است.

وی افزود: بنابراین این استان در تورم نقطه به نقطه در رتبه ۱۶ کشور قرار دارد.

سلیمانی دشتکی از کاهش تورم سالیانه در استان خبر داد و گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری در کل خانوارهای استان ۳۰.۵ درصد است که در مقایسه با ماه قبل که ۳۳ درصد بوده است ۲.۵ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که تورم کشوری در این بازه زمانی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در تورم سالیانه علی رغم کاهش ۲.۵ درصدی استان ایلام بعد از استان هرمزگان در رتبه ۲ کشور قرار دارد.

استاندار ایلام گفت: گران فروشی، عدم عرضه کالا و احتکار اجحاف در حق مردم است و باعث سلب اعتماد آنان از دولت می شود نباید اجازه داد با تداوم این تخلفات در بازار در حق مردم اجحاف شود.

سلیمانی دشتکی افزود: فعال سازی سامانه های توزیع و تهیه کالا و تداوم گشت های بازرسی به ویژه بازرسی خود اتحادیه ها و نظارت محسوس بر بازار نقش بسیار مهمی در مهار تورم و پیشگیری از کرونا دارد.

وی، ضمن تشکر از مجموعه عوامل دست اندر، دستگاه های نظارتی و انتظامی، بازار و اصناف، ابراز امیدواری کرد: با توجه به روند کاهشی نرخ تورم استان در ادامه شاهد بهبودی بیشتر این شاخص مهم خواهیم بود.

ارسال نظرات