خبرهای داغ:
جلسه بررسی تفاهم نامه ساخت 1700 واحد مسکن ایثارگران خراسان جنوبی در استانداری برگزار شد و بر اساس مفاد این تفاهم نامه خانواده شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان جانبازان بالای 70 درصد می توانند از مزایای این طرح استفاده نمایند.
کد خبر: ۹۲۶۰۸۲۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امروز در جلسه ای با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی؛ شیوه نامه پروژه ساخت و احداث  1700 واحد مسکن ایثارگران استان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه، بر پیگیری جدی و بدون وقفه حوزه های متولی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این پروژه تأکید کرد.

وی با اشاره به تعامل هر چه بیشتر بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان در اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق می توان در حداقل زمان ممکن، تعهدات این طرح را عملیاتی کرد.

در این جلسه موارد قید شده در شیوه نامه طرح احداث مسکن ایثارگران مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به تجربه ای که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای پروژه های مشابه دارد، مدیریت راهبردی این پروژه را به عهده بگیرد.

بر اساس مفاد این شیوه نامه، خانواده شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان جانبازان بالای 70 درصد می توانند از مزایای این طرح برای برخورداری از مسکن استفاده نمایند.

جانبازان 70 درصدی که در سنوات گذشته از زمین و خدمات دولتی در زمینه مسکن برخوردار شده اند اما به هر دلیل مسکن خود را از دست داده اند، بعد از تأیید در کمیسیون خاص بنیاد شهید در شمار افراد بهره مند از خمات این طرح قرار می گیرند البته زمینی که به این گروه تعلق می گیرد به قیمت کارشناسی روز است و فرد می بایست 30 درصد مبلغ زمین را به صورت نقدی بپردازد و پرداخت 70 درصد باقی مانده مبلغ زمین نیز به صورت  7 ساله و بدون کارمزد تقسیط می شود.

شایان ذکر است: در جریان سفر اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان خراسان جنوبی، تفاهم نامه هایی برای تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران بین بنیاد و استانداری منعقد شد، طی این تفاهم نامه از مجموع 20 هزار مسکن ایثارگران که در سطح کشور اجرا می شود، سهم استان 1700 واحد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها