خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک
حجت الاسلام پنجی گفت: مهمترین ویژگی انفاق این است که اگر این امر در جامعه فراگیر شود دزدی و سرقت و قتل و جنایت نیز تاحدودی کاهش پیدا می کند.
کد خبر: ۹۲۶۰۸۴۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

حجت الاسلام محمد پنجی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام باقر(ع) بیان کرد: امام باقر(ع) در یک فرازی از کلام خود می فرماید که اگر خانواده ای از مسلمانان را سرپرستی کنم و از گرسنگی، سیرشان کرده و تن برهنه آنان را بپوشانم، نزد من خوشتر از آن است که یک حج مستحبی بگذارم.

وی افزود: گرچه برتری این انفاق بر حج مطلق نیست و به شرایط و مقتضیات زمان بستگی دارد اما این مهم را می رساند که همانطوری که اهمیت ندادن یک فرد مسلمان به نماز او را در زمره کافران محسوب می نماید، ترک انفاق نیز می تواند تمام اعمال خوب انسان را تحت الشعاع قرار داده و به سقوط بکشاند.

حجت الاسلام پنجی تصریح کرد: مهمترین ویژگی انفاق این است که اگر این امر در جامعه فراگیر شود دزدی و سرقت و قتل و جنایت نیز تاحدودی کاهش پیدا می کند. چون بخشی از این بزهکاری ها در اثر فقر و نداری است که متمولین از انفاق و احسان خودداری کرده و احساسات نیازمندان را علیه خود تحریک می کنند.

وی متذکرشد: در جامعه امروزی که همه ما با ویروس منحوس کرونا درگیر هستیم گرچه پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه درک خوبی در جامعه نسبت به انفاق و احسان شکل گرفت اما در ادامه این کار مومنانه می تواند تقویت شده و با قوت ادامه یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ما عید غدیر، عید ولایت امیرالمومنین(ع) را در پیش داریم، اطعام در این روز برابر با اطعام به کل انبیاء الهی است و همچنین عید قربان که توصیه به سنت قربانی کردن می باشد بهترین فرصت است که هم می توانیم به فقرا رسیدگی کنیم و هم غدیر را یادآور باشیم و به عشق امام محمد باقر(ع) برای غدیر قدمی برداریم.

 

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها