دیدار فرمانده سپاه بندرلنگه با امام جمعه به مناسبت 5مرداد

امام جمعه بندرلنگه گفت: ما ائمه جمعه تا نفس داریم سرباز نظام و ولایت هستیم و در این راه پست و جایگاه مطرح نیست چه امام جمعه باشیم و چه نباشیم فرقی ندارد.  
کد خبر: ۹۲۶۰۸۵۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بندرلنگه، سرهنگ اسحاق موذن نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج وسپاه شهرستان بندرلنگه به همراه صادق شبانی مسؤول بازرسی این ناحیه عصر امروز به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با آیت الله سید محمد جواد رکنی دیدار و گفت وگو کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه در ابتدای این دیدار گفت: به مناسبت ۵ مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی برخود لازم دانستم تا از حضور مستمر و اثر گذار امام جمعه محترم و همکاری های همه جانبه ایشان در سطح شهرستان بندرلنگه و همراهی با برنامه های بسیج و سپاه و خصوصا در حال حاضر طرح تحول محلات تقدیر و تشکر نماییم.

 

در ادامه آیت الله رکنی امام جمعه بندرلنگه با اشاره به ۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد و یاد وخاطره شهید صیاد شیرازی، بیان داشت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش بس با عراق، گروهک منافقین که در طول جنگ نقش ستون پنجم و اهرم فشار بر جمهوری اسلامی را ایفا کرده بودند در نقش ارتش خصوصی صدام و با خیال اینکه نیروهای مردمی از جنگ خسته اند دست به عملیاتی در مرزهای غربی ما زدند که با مقاومت نیروهای ما شکستی سخت و مفتضحانه در عملیات مرصاد خوردند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی، افزود: حضرت امام خمینی(ره) این مهم را به آیت الله طالقانی سپردند و بدین ترتیب در پنجم مرداد ۱۳۵۸ برابر با سوم رمضان سال ۱۳۹۹ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آن مرحوم در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

امام جمعه بندرلنگه بیان داشت: نماز جمعه در واقع سنگ بنای یکی از مهمترین عوامل حفظ و تداوم انقلاب بود و از آن پس نماز جمعه در کوران حوادث و بویژه در رابطه با پشتیبانی همه جانبه جنگ تحمیلی، نقشی بسیار ارزنده و انسانی ایفا کرد.

 

آیت الله رکنی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه در هرمزگان در بندرلنگه برگزار شد، خاطر نشان کرد: درسال ۵۸ با حکم امام خمینی(ره) به اینجانب بعنوان امام جمعه بندرلنگه اولین نماز جمعه در استان هرمزگان را برپا کردیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان خاطره ای از دیدار با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس، گفت: مقام معظم رهبری در آن دوران بعنوان نماینده امام(ره) دستوری صادر فرمودند که به سوی مرزهای جنوب بشتابیم و ما نیز با کمک های جمع آوری شده راهی خوزستان شدیم که اکثر امام جمعه ها نیز از شهرهای دیگر هم آمده بودند، کمک ها را بین رزمندگان تقسیم کردیم و در مرز شلمچه خدمت حاج قاسم سلیمانی رسیدیم و من یک رادیو را که اتفاقا یک پیرزن بندرلنگه ای برای جبهه هدیه کرده بود تقدیم این سردار بزرگ و رشید اسلام کردم.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه با اشاره به نقش ائمه جمعه در پیشبرد اهداف مقدس نظام، افزود: ما ائمه جمعه تا نفس داریم سرباز نظام و ولایت هستیم و در این راه پست و جایگاه مطرح نیست چه امام جمعه باشیم و چه نباشیم فرقی ندارد، ما هیچوقت ازخودمان چیزی نداریم چرا که طلبه هستیم و تا هر وقت که معظم له بخواهند در این جایگاه سربازی می‌کنیم.

 

امام جمعه بندرلنگه با اشاره به نقش روحانیون در اوضاع کرونایی، یادآور شد: طلاب و روحانیون شهرستان بندرلنگه در طرح کمک های مومنانه، ضدعفونی محلات و سطح شهر و همچنین غسل میت های کرونایی نقش ویژه ای داشته اند و به تازگی یکی از همین روحانیون با اینکه خود دارای مشکلات تنفسی بوده در غسل اموات کرونایی به اتفاق دیگر طلاب حضور داشته که خود نیز به این بیماری مبتلا شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری شده است که از خداوند متعال برای ایشان و سایر عزیزان شفای عاجل طلب میکنیم.

آیت الله رکنی در ادامه بیان داشت: بحث رسانه ها امروزه بسیار مهم است چرا که دشمنان در فضای مجازی ایجاد یاس و نا امیدی میکنند و بدترین چیز برای انسان یاس و ناامیدی نیست، لذا این رسانه های داخلی هستند که با تولید محتوا باید نقشه دشمنان را خنثی کنند.وی در پایان از تلاش فرمانده سپاه بندرلنگه بابت اجرای طرح تحول محلات قدردانی کرد و گفت: این طرح نقش بسزایی در ساماندهی محلات بندرلنگه و همچنین مشارکت مردم و مسئولان برای رفع مشکلات دارد.

ارسال نظرات