فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت:مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج رکن اصلی تربیت نسل امروز و بستری برای فعالیت سالم جوانان است و علاوه بر این بسیج در بستر مساجد شکل گرفته و از این پس نیز می تواند فعالیت مستمر داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۶۰۸۷۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در جلسه نشست صمیمی ارکان و پایگاه های مقاومت بسیج که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان وحجت الاسلام جعفر نژاد نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان برگزار گردید با تبریک فرا رسیدن عید قربان و عید ولایت و امامت اظهار داشت: مساجد صقل اصلی حرکت انقلاب اسلامی بوده و خواهد ماند و به فرموده امام (ره) مساجد سنگر مسلمانان است .
سردار حسینی گفت: بر پایی مسجد درهر محله و نقطه‌ای یکی از ابتکارات و افتخارات این انقلاب است چرا که هر آینه امکان دور هم جمع شدن مومنین و بهره‌گیری از فکر، دانش و مشاوره یکدیگر در این مکان مقدس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت آگاه و تحصیل‌کرده در جهت جذب جوانان مسجدی بی‌شک برکات انس با مسجد را دو چندان خواهد کرد افزود: در جنگ نرم دشمن بیش از هر چیز از همین حرکت گردهم آمدن مومنین بویژه جوانان هراس دارد و سعی می‌کنند جوانان صاحب اندیشه و استعداد را جذب سایر محافل کنند بنابراین برنامه‌ها در مساجد باید مطابق فکر مخاطبین جوان تحصیل‌کرده که به مسجد وارد می‌شوند، به روز و از جانب افراد تحصیل‌کرده اجرا شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر در ادامه عنوان نمود: جنبش و محور مقاومت اسلامی از پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر کشور نشات گرفته و آغاز شده است و امروز هم در پایگاه‌های بسیج شاهد بهم تنیده شدن روح جهادی، انقلابی و اسلامی در این پایگاه ها هستیم و همین روحیه باعث شده است که دشمنان انقلاب اسلامی نتوانند نگاه چپ به این مرز و بوم داشته باشند.

سردار حسینی گفت: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه‌ فعالیت‌های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود.

وی در ادامه افزود: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد نیز یکی از ارکانهایی است که موجب تقویت مسجد می ‌شود.

سردار حسینی نقش مساجد در تاسیس و استقرار انقلاب اسلامی را ارزنده معرفی کرد و گفت: نقش مساجد در گام دوم انقلاب، مهم‌تر از گام اول است و هیچ جایگزینی برای مساجد در این زمینه وجود ندارد.

در ادامه حجت الاسلام حسینی شاهرودی عنوان داشت: از آن زمان كه دين مبين اسلام توسط پيامبر اعظم(ص) در مدينه ‌النبی دارای حكومت و نظام اجتماعی و سياسی شد، مسجد به ‌عنوان اصلی‌ترين پايگاه و محل فعاليت های گوناگون در حكومت نو پای اسلامی قرار گرفت.

نباید اجازه دهیم که مساجد خالی شود، چرا که دشمن در صدد خالی کردن مساجد و نفوذ به قلب جوانان کشور است.

وی گفت: مساجد نقش مهم و موثری در جامعه اسلامی دارند و می‌توانند با جذب جوانان و نوجوانان آنان را از پرتگاه خطرناک تهاجم فرهنگی نجات دهند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه افراط و تفریط امروز در جامعه ناشی از بی‌توجهی و درک ناصحیح از اصل اسلام و دین است، افزود: اگر انسان در مسیری که خداوند قرار داده به درستی گام بردارد، قطعاً پیروز میدان و دشمنان در برابرشان خوار و ذلیل می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عنوان کرد: جوانان برای آن که از فتنه‌های دشمنان در امان باشند ناگزیر هستند به پناهگاه‌های امن پناه ببرند و هیچ پناهگاهی همانند مسجد که خانه خداوند است برای انسان امن نیست از این رو خانواده در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بسیار نقش‌آفرین هستند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات