سایه سنگین کرونا بر سر مازندران

هم اکنون هزار و ۸۹۳بیمار کرونایی در بیمارستانهای زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.
کد خبر: ۹۲۶۰۹۱۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ساعت گذشته ۲۹۳بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و ۲۹۵نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون هزار و ۵۸۴بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

او گفت: ۲۵۴بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کرونا زندگی کنیم و این روند نیاز به تغییر نگرش مردم نسبت به این ویروس از جمله در مراودات روزانه و سطح شهر دارد.

دکتر موسوی استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را جزو اساسی ترین فاکتور برای جلوگیری از انتشار کووید19 دانست.

در ادامه نیز درییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۴۸بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در ۴بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۴۸بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سیدفرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل ۳۰۹نفر اعلام کرد و افزود: ۴۲بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

او این آمار‌ها را نگران کننده خواند و گفت: تقریبا تمام شهر‌های استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهر‌ها در چند روز اخیر نسبت به یک ماه گذشته خاطرنشان کرد: با تداوم این وضعیت شاهد نتیجه امیدوار کننده تری در هفته‌های آینده خواهیم بود.

دکتر جلالی استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری را در پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ بسیار ضروری دانست./صداوسیما

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها