انجمن بازی های بومی محلی کارگران، مروج سلامت و مبارزه با ویروس کرونا در روستای مومن آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۹۹۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، پنجمین نشست هیات رئیسه انجمن بازی های بومی محلی کارگران استان سمنان با حضور مدیر اداره ورزش و جوانان و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه در سالن جلسات دهیاری روستای مومن آباد برگزار شد.
رئیس انجمن بازیهای بومی محلی کارگران استان سمنان در این نشست، گفت :انجمن بازی های بومی محلی کارگران تا کنون با برگزاری چند ویژه برنامه و جشنواره مسابقات بازی های بومی محلی برای کارگران و خانواده آنان در فضای مجازی، مروج سلامت و مبارزه با ویروس کرونا است.
ابراهیم پور تقی با تاکید بر نقش موثر و بسزای مسابقات مجازی بازی های بومی محلی در جهت افزایش نشاط و روحیه در قشر کارگری و خانواده این قشر زحمتکش و کوشا، اظهار کرد : احیای میراث گذشتگان از جمله بازی های بومی محلی، احترام به اصالت و ریشه جامعه است.
وی در ادامه با اشاره به استفاده از قوانینی همچون تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: بهره گیری از این ظرفیت قانونی از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی شهرستان سرخه، علاوه بر معافیت مالیاتی در نشاط و سلامتی پرسنل و کارگران و افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی تاثیر گذار خواهد بود.
رئیس انجمن بازیهای بومی محلی کارگران استان سمنان شعار محوری ورزش، نشاط و بهره وری در بین جامعه کار و کارگری و تلاش برای تحقق آئین نامه اجرایی ماده ۱۵۴ قانون کار را از برنامه های مهم این انجمن در استان سمنان توصیف کرد.
در ادامه نشست، مهدی احسانی رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه از فعالیت صد تعاونی در این شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره مسابقات مجازی "نان، حرکت، برکت" ویژه خانواده کارگران و تعاونی ها بزودی در این شهرستان برگزار خواهد شد.
همچنین رئیس هئیت ورزش کارگری شهرستان سرخه یکی از راهکارهای افزایش بازدهی کار و بهبود کیفیت تولید را توجه به ورزش و سلامتی کارگران توصیف کرد و از اجرای پویش "دوشنبه های ورزش و کار" خبر داد.
در ادامه این نشست رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرخه با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از انجمن بازی های بومی محلی کارگران و اهمیت وجود چنین انجمنی در جامعه، تصریح کرد: با توجه به این که شهرستان سرخه جمعیتی بالغ بر حدود 5000 نفر بیمه شده دارد، مجموعه ورزش کارگری می تواند با برنامه ریزی مناسب، اقدامات ویژه ای در راستای ایجاد فضای نشاط و بهره روی برای این قشر داشته باشد.
همچنین در پایان این نشست، رئیس انجمن بازیهای بومی محلی کارگران سرخه و روسای کمیته های استانی این انجمن به بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه ریزی و برگزاری بازی ها و جشنواره های بومی محلی برای کارگران و خانواده آنان پرداختند و احکام مسئولیتی مسئولین کمیته های انجمن بازی های بومی محلی کارگران شهرستان سرخه توسط رئیس انجمن بازی های بومی محلی کارگران استان سمنان و روسای اداره ورزش و جوانان و اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه به آنها اعطا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها