نماینده مردم اراک در مجلس در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد
کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به دلایل گرانی های افسار گسیخته گفت: کلیه نیازهای مردم در بازار وجود دارد اما به دلیل بی تدبیری ها و سودجویی های عده ای گرانی افسارگسیخته در بازار ایجاد می شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۷۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم مردم گرانی برخی از اجناس و کالاها است،گفت:گرانی افسارگسیخته ای که امروز در جامعه و به ویژه در مورد برخی از کالاها مشاهده می شود چند علت اصلی دارد که باید به شکل ریشه ای بررسی شوند.

وی افزود: کمبود برخی از کالاها که ممکن است ناشی از تحریم ها باشد که البته اعتقاد داریم اگر مدیریت صحیح و کارآمد در این خصوص اتفاق بیفتد قطعا مشکلات قابل حل است و می توان به راحتی بازار را ساماندهی کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار داشت:کمبودهای ناشی از تحریم ها به میزانی تلاطم موجود امروز نیست و می توان گفت اثر عوامل خارجی بر کمبود برخی از کالاها درصد بسیار پایینی دارد و کمبودها بیشتر عوامل داخلی دارند.

وی با اشاره به سودجویی برخی از افراد در این شرایط بیان کرد: متاسفانه یکی از عواملی که در کمبود برخی از کالاها امروز تاثیر زیادی گذاشته سودجویی برخی از دلالان و سودجویان در بازار است که از بی ثباتی های موجود سوء استفاده می کنند و مشکلاتی ایجاد کرده اند.

کریمی افزود: احتکار و گران کردن بی دلیل برخی از کالاها و یا لحظه ای کردن برخی از اجناس نتیجه سودجویی برخی دلالان است که در مقاطعی کمبودهای مصنوعی را در بازار ایجاد می کنند.

وی بی تدبیری برخی از مسئولین در مدیریت ها و نحوه بازار را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در گرانی های افسارگسیخته خواند وگفت:در خیلی از موارد شاهد هستیم کمبود کالایی وجود ندارد اما در مقطعی از زمان با مازاد تولید مواجه می شویم که خسارت های زیادی به تولید کنندگان وارد می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: مصداق این موضوع مرغ است که به وضوح دیدیم در چند ماه دیگر مرغ به شدت گران شد تا حدی که دولت همچنان مدعی است ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده های دامی می دهیم و منطقا دلیلی برای گران شدن مرغ در بازار وجود ندارد اما بی تدبیری که در بازار اتفاق افتاد مرغ و تخم مرغ را گران کرد.

وی تأکید کرد: اگر مسئولین تدبیر به موقع داشته باشند و به موقع تصمیمات عملیاتی کارآمد بگیرند قطعا مشکلات این چنینی به وجود نخواهد آمد.

کریمی تعامل مثبت و منطقی مسئولین با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را یک ضرورت خواند و گفت: باید بیشتر به این موضوع توجه داشت چراکه بسیار راهگشاست.

وی با تأکید بر اینکه امروز با وجود همه مشکلات و فشارها هیچ گونه کمبود محسوس در بازار نداریم،گفت: کلیه نیازهای مردم در بازار وجود دارد اما به دلیل بی تدبیری ها و سودجویی های عده ای گرانی افسارگسیخته در بازار ایجاد می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در این خصوص تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و در این خصوص راه کارهای مختلف در کمیسیون های تخصصی بررسی می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ظرفیت ها را باید برای تحقق رونق و جهش تولید به کارگیری کنیم و مجلس در این راستا آمادگی کامل را دارد که اگر نیاز است در خصوص قانون گذاری اصلاحی داشته باشیم و یا نظارت ها را تشدید کنیم به طوری جدی ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات