خبرهای داغ:
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های دانش بنیان را بهترین گزینه برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۱۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پارک علم و فناوری استان فارس شرکت‌های دانش بنیان را بهترین گزینه برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: حل مشکل شرکت‌های دانش بنیان و برداشتن موانع از جلوی آن‌ها، یعنی حرکت در مسیر روشن اقتصاد مقاومتی که داروی شفابخش ایران اسلامی در همه عرصه‌ها است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار كرد: متأسفانه پس از گذشت سال‌ها هنوز به آن مرحله از توفیقات لازم در این عرصه نرسیدیم.

این نماینده مجلس متغیرهای اصلی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی درون‌زا، برون نگر، خوداتکا، وابسته به اراده ملی، مبتنی بر بهره‌وری و به دنبال کاهش وابستگی‌ها دانست و گفت: بهترین ظرفیت برای این متغیرها، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که باید با تمام توان از آن‌ها حمایت شود.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش بر حل مشکلات و رفع تنگناهای شرکت‌های دانش بنیان افزود: با یک نگاه جامع، کاربردی و به دور از رفتارهای شعاری و نمایش‌گونه به شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان در عرصه‌های صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، نفت و گاز و ... قدم‌های بزرگی برداشت.

عزیزی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد عزم جدی در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده‌ایم، گفت: شرح کاملی از مشکلات، نارسایی‌ها و سطح انتظارات توسط مسؤلان پارک علم و فناوری باید تهیه شده و جهت پیگیری به نمایندگان ارائه شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نباید به صرف گفتن و شنیدن باشد، بلکه باید تلاش کرد در یک رویکرد کاملاً اجرایی و منظم به سمت حل مشکلات رفته و این از جمله وظایف نمایندگان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها