رئیس مجمع گروه‌های جهادی استان ایلام:

طرح شهدای جهادی موجب ترویج فرهنگ جهادگری در جامعه می شود

رحیمی با بیان اینکه تسریع در ثبت مرگ ماموران جهادی به عنوان شهید، فرهنگ جهادگری را در جامعه نهادینه می کند، گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حمایت کامل از طرح شهدای جهادی در مجلس دارند.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۵۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس مجمع گروه‌های جهادی استان ایلام، اظهار کرد: روال اداری و قانونی ثبت شهادت شهدای جهادی در مجلس حال انجام است و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حمایت کامل از طرح شهدای جهادی را دارند و امیدواریم هر چه سریع‌تر این روال اداری به نتیجه برسد و این شهدای خدمت به عنوان «شهید» شناخته شوند.

«کریم رحیمی» یادآور شد: در سالگرد صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به گروه‌های جهادی بعد از دیدار با این گروه‌ها و ابراز لطف و محبت ایشان، 10 مرداد کنگره شهدای جهادی سراسر کشور برگزار می‌شود، امیدواریم فتح بابی باشد که بحث حقوقی ثبت شهدای جهادی به عنوان شهید تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: جهادگرانی که به مأموریت‌های جهادی رفته‌اند و در راه خدمت به مردم دچار سانحه شده‌اند باید به عنوان شهید شناخته شوند و این کمترین درخواستی است که ما از این بابت از نمایندگان مجلس و دولت داریم.

رئیس مجمع گروه‌های جهادی استان ایلام افزود: هفته قبل در شهرستان ملکشاهی طرح‌های محرومیت‌زادیی شامل افتتاح چند باب منزل مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشتیم که با حضور سردار «حزنی» مسئول سازندگی سپاه افتتاح شدند و ثواب این تلاش خیر که با مشارکت گروه‌های جهادی به ثمر نشسته‌اند به شهدای جهادی و خصوصاً شهدای جهادی استان ایلام تقدیم شد.

رحیمی ادامه داد: آیا سزاوار است افرادی که در گروه‌های جهادی حضور دارند و جان خود را بر کف دست می نهند و از زندگی خود ایثارگرانه می‌گذرند و آسایش و راحتی را کنار می‌گذارند تا غبار محرومیتی از چهره جامعه بزدایند و امید در دلها بکارند و لبخند بر چهره‌ها بیاورند، هنگامی که دچار حادثه شد مفتخر به عنوان شامخ شهادت نشود و در پیچ و خم روال اداری این عنوان به وی داده نشود؟

وی با بیان اینکه تعداد گروه‌های جهادی در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: جوانان درک کرده‌اند که خدمت‌رسانی به محرومان از طریق کار جهادی نتیجه ملموس و شیرینی دارد و برای حضور در این عرصه با تمام شور و اشتیاق وارد می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار