جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان گفت: در قالب اجرای رزمایش گام سوم بسیج ملی مبارزه با کووید ۱۹ تیم های درمانی پزشکی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۶۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
فاطمه کمیلی، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان ستان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان گفت: در راستای ریشه کنی ویروس کرونا رزمایش گام سوم ملی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به همت دفتربسیج جامعه پزشکی شهرستان نیمروز برگزار شد.
 
وی برگزاری رزمایش گام سوم بسیج ملی مبارزه با کووید ۱۹ با تلاش و همکاری کارشناسان سلامت و محیط کار شبکه و حضور نمایندگانی از فرمانداری، اماکن نیروی انتظامی و اداره صمت و کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند با ارائه آموزش‌های لازم؛ توزیع پوستر و پمفلت و بازدید از ادارات؛ اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی در سطح شهرستان هیرمند را از برنامه های اجرایی در راستای مقابله با این ویروس برشمرد.

کمیلی نصب بنر راه‌های انتقال و کنترل بیماری کرونا در مراکز دندانپزشکی به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی هیرمند، آغاز رزمایش گام سوم بسیج ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس، به منظور اطلاع رسانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات در سطح شهرستان، توسط کارشناسان شبکه وکانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک را نیز از دیگر برنامه های مقابله با این بیماری عنوان کرد.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: دومین روز از رزمایش گام سوم بازدید از نانوایی‌ها. آرایشگاه‌ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، توسط نمایندگان فرمانداری، اتحادیه، دادگستری، اداره صمت و کارشناسان واحد سلامت و محیط کار و واحدارتقائ سلامت ودفتربسیج جامعه پزشکی هامون هم  اجرا شده است.

این مسئول ویزیت و اهدای داروی رایگان به ساکنین روستای دهکول در راستای طرح شهید رهنمون توسط تیم اعزامی بسیج جامعه پزشکی هامون، اعزام تیم عمومی به منازل در روستای ملکی روستای میم خان روستای جهانتیغ واهدای داروی رایگان به همت دفتربسیج جامعه پزشکی شهرستان هیرمند، استقرار تیم عمومی در میعادگاه نماز جمعه شهرعلی اکبر جهت ویزیت و اهدای داروی رایگان و تب سنجی و توزیع ماسک به نمازگزاران به همت دفتربسیج جامعه پزشکی هامون، ویزیت و  اهدای داروی رایگان به ۳۸ نفراز اهالی روستای غفور آباد به همت کانون بسیج جامعه پزشکی سراوان، را تز اهم برنامه های اجرایی بسیج جامعه پزشکی در سطح استان برشمرد.

این مسئول اظهار داشت: ضدعفونی و گندزدایی منزل بیمار مبتلا به کرونا و همچنین آموزش به افراد خانواده در خصوص رعایت نکات بهداشتی استفاده از ماسک و توزیع ماسک توسط کارشناسان واحد بهداشت محیط و دفتر بسیج جامعه پزشکی هامون، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی روستای قلعه کنگ و منزل بیمار کرونا مثبت توسط پرسنل بهداشتی به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک نیز از برنامه هایی بوده که در راستای مقابله با کرونا انجام شده است.
ارسال نظرات