خبرهای داغ:

تأسیسات اقامتی شاهرود؛ در اختیار عوامل سریال «سلمان فارسی»

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: تمام هتل‌ها و اقامتگاه‌های شاهرود با تخفیف ویژه در اختیار عوامل مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۹۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمیدرضا حسنی با اشاره به آغاز فیلم‌برداری سریال سلمان فارسی در شهرستان شاهرود، اظهار کرد: تمام واحد‌های اقامتی شاهرود به عوامل این سریال اختصاص یافت و ظرفیت اشغال هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در شاهرود به ۱۰۰ درصد رسید.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت تأسیسات گردشگری شاهرود به‌عنوان محل فیلم‌برداری نیز استفاده می‌شود، بیان کرد: ارائه تخفیف یکی از راه‌های حمایتی میراث فرهنگی از ساخت این مجموعه فاخر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی داوود میرباقری در حال ساخت است، افزود: داستان سریال سلمان فارسی از تولد تا ماجرای فتح ایران است و ماجرای عبور کاروانی که از تیسفون عازم دمشق شده، در سرزمین مادری کارگردان سریال، جلوی دوربین می‌رود.
حسنی گفت: فیلم‌برداری این سریال در شاهرود به دلیل شیوع کرونا در کشور به تعویق افتاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کار دنبال می‌شود.
وی افزود: این سریال فاخر که به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، جدیدترین اثر داوود میرباقری است که تصویربرداری آن از زمستان سال گذشته در شهداد کرمان آغاز شد و سپس در جزیره قشم ادامه یافت.
سریال سلمان فارسی به تهیه‌کنندگی حسین طاهری و به سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ازجمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود.
سید محمد داوود میرباقری زاده ۱۳۳۷ در شاهرود، نویسنده و کارگردان ایرانی است. از مهم‌ترین آثار میرباقری می‌توان به سریال مختارنامه، امام علی (ع) اشاره کرد.
سلمان فارسی، صحابی مشهور پیامبر (ص) و از یاران امام علی (ع) بود. وی از یاران بزرگ و موردعلاقه پیامبر (ص) بوده تا آنجا که حضرت محمد (ص) در وصف او گفته است: سلمان از ماست. او در غزوه‌های پیامبر، حضور داشت و ماجرای پیشنهاد وی برای کندن خندق در نبرد احزاب که به شکست مشرکان انجامید، مشهور است. سلمان پس از رحلت پیامبر (ص)، در شمار یاران علی بن ابی‌طالب (ع) قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها