خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت ایمن‌سازان ارومیه گفت: نوسانات قیمت و سرمایه درگردش مهم‌ترین مشکلاتی هستند که تولید را دچار مشکل می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۱۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، کرباسی در آئین بازدید خبرنگاران از واحد تولیدی ایمن سوزان واقع در شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه، اظهار کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت در برهه کنونی کسب دانش فنی است، ما نیز به این می‌بالیم که برای بومی‌سازی بسیاری از محصولات تلاش کرده‌ایم به طوری که تحریم مانع فعالیت‌مان نمی‌شود، چون به خودمان تکیه کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها نیروی انسانی ما را بیکار کند، به طوری که همین موضوع ادارات استان را برای حمایت از این مجموعه ترغیب کرده است.

وی به وجود یک سری مشکلات اشاره کرد و ضمن ابراز امیدواری برای حل آنها در سایه توجه بانک‌ها و ادارات، اضافه کرد: بخش عمده‌ مشکلات از نبود زیرساخت‌های موردنیاز در شهرک صنعتی ناشی می‌شد، و این موضوع نه‌تنها واحد تولیدی ما را بلکه تولیدی‌های دیگری را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ایمن‌سازان ارومیه، با بیان اینکه اولین واحد را در شهرک صنعتی شماره 3 راه‌اندازی کرده و در کمتر از یک سال پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌ام، اضافه کرد: با توجه به اینکه هیچ گونه امکاناتی وجود نداشت با ژنراتور برق را تولید کرده و در نهایت محصولات‌مان را به بازار می‌رساندیم.

این مسئول ضمن ابراز تاسف از اینکه دیدگاه موجود در بین تولیدکننده‌های ما و سایر کشورها متفاوت است، اضافه کرد: تولیدکننده‌های ایران در صورت اخذ تسهیلات بانکی به جای اشتغال‌زایی، ابتدا به خرید یک خودروی مدل بالا، ارتقای امکانات رفاهی و ساخت ویلا اقدام می‌کنند، بنابراین فقط بانک‌ها در وضعیت کنونی اقتصاد و اشتغال مقصر نیستند.

کرباسی بیان کرد: شرکت برق هر روز برای صرفه‌‌جویی در مصرف برق پیام‌هایی می‌فرستد، ولی از طرف دیگر اداره مالیات، این موضوع و کاهش ظرفیت تولید به واسطه صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی را در نظر نمی‌گیرد و براساس میزان ظرفیت پروانه، مالیات مطالبه می‌کند.‌

هم اکنون با 25 تا 30 درصد ظرفیت تولید می‌کنیم

وی با بیان اینکه هم اکنون با 25 تا 30 درصد ظرفیت تولید می‌کنیم، اضافه کرد: پیش از این 20 نفر نیروی کار وجود داشت، ولی بعد از تعدیل نیرو، هم اکنون پنج نفر مشغول هستند.

این فعال اقتصادی ضمن ابراز خشنودی از اینکه مشکل آب و برق شهرک در حال حاضر برطرف شده است، اظهار کرد: هم اکنون مهم‌ترین مشکل ما، سرمایه در گردش است؛ با توجه به نرخ تورم، تامین مواد اولیه دشوار شده است؛ نوسانات اخیر نه‌تنها این صنف بلکه بسیاری از تولیدی‌ها را تحت تاثیر قرار داده‌ است.

وی کل بدهی این واحد تولیدی را 260 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته در کارگروه اشتغال، ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید استان درخواست تسهیلات 800 میلیون تومان را ارائه دادیم ولی این مبلغ در سال جاری، در پیشبرد کارها تاثیر چندانی ندارد.

کرباسی، مهم‌ترین امتیاز این صنعت را بالا بودن ارزش افزوده و تنوع تولید دانست و اضافه کرد: در صورتی که روحیه مشتری‌مداری در سرمایه‌گذار وجود داشته باشد می‌تواند موفقیت بیشتری را کسب کند.

این فعال اقتصادی در اشاره به محصولات خود، اضافه کرد: براساس جواز تاسیس می‌توانیم انواع لوازم خانگی، کولر آبی، آبگرمکن، بخاری گازی، یخچال و فریز و لباس‌شویی تولید کنیم؛ ولی فعال‌ترین خط تولیدمان به اجاق گازهای خانگی، تجهیزات رستوران و فست‌فود اختصاص یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات