نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: دولت در خصوص معرفی گزینه نهایی برای وزارت صمت اصرار دارد که دوتا وزیر معرفی کند و تاکید می کند که وزارت بازرگانی را راه اندازی کند که این خلاف سیاست های کلی است چراکه قرار است در سیاست های کلی چابک سازی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۴۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به گرانی های افسارگسیخته در جامعه و راهکارهای مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس شورای اسلامی به طور جدی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ورود پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از کالاهایی که امروز با گرانی افسارگسیخته و جدی روبه رو هست مسکن می باشد که مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح دو فوریتی مالیات بر خانه های خالی قدمی موثر در این راستا انجام داد و یک طرحی هم مبنی بر مسکن ارزان قیمت در سطح کشور مطرح شده است که در حال بررسی می باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده قرار است بنیاد مستضعفان بر این مسئله ورود پیدا کنند تا بلکه یک تحرک جدی در خصوص مسکن ایجاد شود و قیمت های نجومی مقداری شکسته شود.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات جدی که در خصوص کالاهای اساسی وجود دارد نهاده های دامی است که کمیسیون کشاورزی در این خصوص پیگیری های جدی دارد،گفت:متاسفانه یکی از عوامل گرانی مرغ کمبود نهاده های دامی است چراکه این موضوع تاثیر زیادی از دلار و ارز دارد و پیگیر این مشکل هستیم.

سبزی با تأکید بر اینکه مدیریت ها و بی تدبیری های دولت در برخی امور تاثیرات جدی بر گرانی و یا کمبود کالا گذاشته،گفت: به طور مثال در مسئله نهاده های دامی با بررسی میدانی که در جنوب کشور داشتیم انحصار گرایی بیداد می کند.

وی در این خصوص تصریح کرد: متاسفانه عده ای ارز دولتی را دریافت می کنند اما همکاری های لازم را با زیرمجموعه ها و دستگاه های متولی ندارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: نکته دیگر بحث تولید بر مازاد است که معدوم سازی ها یک آسیب جدی بر برخی کالاها وارد کرده است و بخش بزرگی از مشکلات هم به بی تدبیری های مسئولین برمی گردد.

وی با بیان اینکه نمی توان کل مسئله گرانی های افسارگسیخته را گردن تحریم ها بیندازیم،افزود: وعوامل داخلی هم در این مسئله نیز تاثیرگذار هستند و دولت در یک سال باقی مانده باید بیشتر پیگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

سبزی تأکید کرد: متاسفانه دولت نه انگیزه ای برای کار دارد و نه از خودشان تحرکی نشان می دهند که باید در این خصوص دولت بیشتر توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه عدم معرفی گزینه نهایی برای وزارت صمت بیان کرد:دولت در این خصوص اصرار دارد که دوتا وزیر معرفی کند و تاکید می کند که وزارت بازرگانی را راه اندازی کند که این خلاف سیاست های کلی است چراکه قرار است در سیاست های کلی چابک سازی صورت گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: توسعه و گسترده کردن بخش های دولتی در این شرایط اقتصادی خلاف سیاست های کلی است و دولت باید هرچه سریعتر وزیر صمت را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات