مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در گفت‌وگو با «بسیج»:

پیروی و تبعیت از ولایت فقیه در زمان غیبت اطاعت از امام عصر (عج) است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) با اشاره به اهمیت تبعیت محض از نایب الامام در عصر غیبت، گفت: پیروی و تبعیت از ولایت فقیه در زمان غیبت اطاعت از امام عصر (عج) است.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۹۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  حجت الاسلام تقی خانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: پیروی از ولی فقیه و نایب الامام در عصر غیبت تمرینی برای منتظران واقعی حضرت ولی عصر (عج) و آماده کردن مقدمات ظهور آن مصلح بزرگ جهانی است.

وی با بیان اینکخ مبنای اسلام ۵ چیز است که اگر نباشد ریشه و اساس بنای دینی وجود ندارد، بیان کرد: اولین آن نماز است که نماز مکتب جامع انسان سازیست و خداوند حکمت های فراوانی را در نماز نهاده است،دوم زکات یکی دیگر از بنای های دین خمس و زکات است که نماز بدون زکات قبول نمیشود سوم حج چهارم روزه و پنجم ولایت است.

وی افزود: معنای ولایت حاکمیت و رهبری سیاسی جامعه یا باید از آن امام معصوم باشد یا اسلام شناس فقیه عادل مدیر مدبر ولایت فقیه یعنی حکومت فقاهت و عدالت مسئله غدیر به تعبیر امام مسئله حکومت بود پایه های اسلام این ۵ نکته بود که اصل آن ولایت است و هیچ چیز مثل ولایت اهمیت نداردو

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) تصریح کرد: در روایت دیگر پایه های دین ۷ تاست که اول آن عقلانیت است و به تعبیر ایت الله جوادی هرچه حکم عقل باشد حکم خداست.

وی افزود: در پاسخ به افرادی که میگویند سیاست از دین جداست باید گفت سیاست به معنای کشورداری ،مدیریت کلان جامعه و غیره می باشد و ۹۰ کتاب فقهی در خصوص سیاست و تدین وجود دارد که بیانگر در هم آمیختگی سیاست با دین می باشد.

حجت الاسلام تقی خانی گفت:غدیر به ما می‌گوید همانطور که پس از رحلت حضرت محمد(ص)، رهبری جامعه اسلامی در قالب امامت ادامه می‌یابد، بعد از غیبت امام معصوم نیز باید افرادی باشند که همان راه را بفهمند و رهبری را بر عهده بگیرند و این، همان مسئله ولایت فقیه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: غدیر عید الله اکبر است، غدیر بهترین نمونه برای عبرت گیری است و اگر از ولایت پیروی کنیم راه واقعی خود را یافته‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها