نماینده مردم سبزوار در مجلس در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد؛

محکومیت آمریکا مبنی بر نقض قوانین هوانوردی

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: با طرح در صحن علنی سازمان ملل متحد سند رسمی مبنی بر محکومیت آمریکا مبنی بر نقض قوانین هوانوردی گرفته‌شده و برای ثبت در تاریخ منتشر شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۹۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به اینکه حرکت هواپیما‌های جنگنده آمریکایی در نزدیکی هواپیمای مسافربری ایران اظهار داشت: آمریکا از گذشته تاکنون نشان داده است که هیچ‌گاه به قواعد بین‌المللی پایبند نبوده است

وی در ادامه بابیان اینکه قواعد بین‌المللی برای آمریکا تا زمانی اعتبار دارد که منافعشان را تأمین کند تصریح کرد: هرگاه این قواعد تأمین‌کننده منافع آمریکا نباشد این کشور و مقامات آن هیچ ارزشی برای آن قائل نبوده و آن را زیر پا می‌گذارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای آمریکایی‌ها قواعد بین‌المللی هوانوردی را به نفع خود تفسیر کرده و از در حوادث گذشته نیز از آن عدول کرده‌اند ادامه داد: متأسفانه هیچ خط قرمزی در این خصوص از سوی آن‌ها رعایت نشده و تمام اخلاقیات انسانی را زیر پا می‌گذارند.

عنابستانی بابیان اینکه به خطر انداختن جان انسان‌های بیگناه عادت آمریکایی‌ها بوده و دولت‌مردان آمریکا با خوی ضد بشری خود انسان‌ها را برای رسیدن به اهداف سپر خود می‌کنند تصریح کرد: جنگنده‌های آمریکایی با پرواز در سایه هواپیمای مسافربری ایرانی سعی داشتند تا پدافند سوریه را به‌اشتباه انداخته و جان چندین انسان را گرفته و خود به اهدافشان برسند.

نماینده مردم سبزوار با زشت و غیرانسانی خواندن حرکت آمریکایی‌ها در ایجاد اشتباه محاسباتی و به خطر انداختن جان انسان‌های بی‌گناه تشریح کرد: بایستی همه ساختار و توانمندی دستگاه دیپلماسی ما پای‌کار آمده و بلافاصله این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مطرح‌شدن این موضوع در شورای امنیت بایستی با طرح در صحن علنی سازمان ملل متحد سند رسمی مبنی بر محکومیت آمریکا مبنی بر نقض قوانین هوانوردی گرفته‌شده و برای ثبت در تاریخ منتشر شود.

عنابستانی همچنین بابیان اینکه علاوه بر دیپلماسی رسمی کشور بایستی دیپلماسی عمومی برای ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی و سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) تعاملات جدی انجام شود ادامه داد: برای محکومیت این حرکت در افکار عمومی جهان باید فعالیت‌های بسیار قوی انجام دهیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها