خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در مراسم افتتاح قنات روستا سیدان خبر داد
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: افتتاح قنات روستای سیدان یکی از پروژه های مهم است که علاوه بر اینکه مردم روستا را به حضور و ماندن در روستا امیدوار کرده، مایه رونق کشاورزی و دامداری محلی شده که این امر به رونق و جهش تولید کمک مهمی می کند.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۲۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی امروز در مراسم افتتاح قنات روستا سیدان شهرستان خوسف، اظهار داشت: این افتتاح یکی از پروژه‌های مهم است که تاثیر خوبی در رونق دامداری و کشاورزی این منطقه دارد.

وی عنوان کرد: قنات روستا سیدان شهرستان خوسف، مدت ۱۳ سال بوده که در اثر خشکسالی خشک شده، اما امروز با همت دوستان در بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی و نهاد‌های مربوطه این قنات افتتاح و احیاء شد.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه مردم این منطقه مدتی است که از کم آب و بی آبی دچار مشکلاتی بودند، افزود: امروز افتتاح این قنات علاوه بر اینکه مردم روستا را به حضور و ماندن در روستا امیدوار کرده، مایه رونق کشاورزی و دامداری محلی شده که این امر به جهش تولید کمک مهمی می‌کند.

غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری مدیریت منابع آب است که حفظ، صیانت و احیاء قنوات یکی از اقدامات انجام شده در همین راستا است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های خوبی که با استانداری انجام شد و با همکاری شخص استاندار در سال ۹۸ کار احیاء و مرمت ۳۶۰ رشته قنات در سطح استان در حال اجرا است که نسبت به سال قبل ۳ برابر افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار مرمت و احیاء ۲۸ رشته قنات در شهرستان خوسف با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان در حال انجام است، افزود: بازسازی و افتتاح حدود ۴۰ درصد از قنوات استان با مشارکت و همکاری بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) انجام شده است.

قوسی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان در زمینه تامین منابع مالی، نیرو انسانی و اجرای پروژه های عمرانی در استان مشارکت خوبی با نهاد‌های مربوطه داشته، گفت: امیدواریم با این مشارکت‌ها بتوانیم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: پروژه‌های افتتاح قنوات تاثیر زیادی در تامین آب با کیفیت، آب شرب اهالی، اسکان جمعیت و رونق تولید و محصولات کشاورزی دارد؛ لذا تلاش داریم از این میراث گران بها که در توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی دارد صیانت و حمایت کنیم.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها