خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

افتتاح 9 پروژه عمرانی در خراسان جنوبی به یاد 6 جهادگر آسمانی استان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امروز 9 پروژه عمرانی در استان شامل 5 رشته قنات، 3 کانال انتقال آب و یک استخر ذخیره آب در شهرستان های خوسف، سربیشه، نهبندان و سرایان با اعتبار 440 میلیون تومان به یاد 6 جهادگر آسمانی استان، افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در مراسم افتتاح قنات روستای سیدان شهرستان خوسف، اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 114 میلیون تومان به نمایندگی از 9 پروژه عمرانی استان به یاد 6 جهادگر آسمانی خراسان جنوبی با حضور خانواده یکی از جهادگران آسمانی استان در روستا سیدان افتتاح شد.

وی ادامه داد: این 9 پروژه عمرانی استان، شامل 5 رشته قنات، 3 پروژه کانال انتقال آب و یک استخر ذخیره آب در شهرستان های خوسف، سربیشه، نهبندان و سرایان با اعتبار 440 میلیون تومان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این پروژه ها با اعتبارات سازمان محرومیت زدایی سپاه و بسیج سازنگی کشور، بخشی از محل اعتبارات دولتی و دستگاه های اجرایی استان و بخش اعظمی با کمک های مردمی تامین شده که توانسته کمک خوبی در تامین منابع آب و توسعه کشاورزی داشته باشد.

هنری ادامه داد:  قنات روستا سیدان بعد از 13 سال خشکسالی امروز با اعتبار 114 میلیون تومان افتتاح شد، که از این مبلغ 80 میلیون تومان با اعتبار دولتی، 20 میلیون تومان توسط بسیج و سپاه و 14 میلیون تومان با اعتبارات خودیاری مردم روستا تامین شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای انجام این پروژه 303 متر از قناعت روستا سیدان مرمت و احیاء شد همچنین کار اجرایی استخر ذخیره آب این روستا  با همت اهالی روستا، دهیاری و بسیج سازندگی انجام شد.

وی گفت: با توجه به اینکه دهم مرداد ماه سالگرد دیدار جهادگران با رهبر معظم انقلاب در سال 98 و 11 مرداد سالروز صدور بیانیه 9 بندی ایشان خطاب به جهادگران است، به همین مناسبت اولین یادواره جهادگران آسمانی جمعه 10 مرداد در تهران و همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور و در خراسان جنوبی برگزار می شود.

هنری عنوان کرد: تاکنون 35 جهادگر آسمانی در کشور شناسایی شدند که در حین ماموریت و در راه خدمت به مردم به رحمت خدا رفتند، از این تعداد 6 نفر متعلق به خراسان جنوبی هستند که 5 نفر از شهرستان نهبندان و یک نفر از شهرستان سرایان هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها