همزمان با دهه امامت و ولایت:

هماهنگی آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در بام ایران

جلسه هماهنگی آغاز مرحله دوم رزمایش سراسری مواسات و کمک مؤمنانه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۶۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این جلسه گفت: مرحله دوم رزمایش سراسری مواسات و کمک مؤمنانه ی بسیج همزمان با دهه امامت و ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر اجرایی می شود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به فعال شدن قرارگاه های شهرستانی همزمان با مرکز استان، اظهار کرد: در تفاهم نامه بین سپاه و نهادهای حمایتی قرار شده کمک های مؤمنانه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری طبق روال گذشته تقسیم شود و به دست نیازمندان برسد.

وی، افزود: مرحله بعدی رزمایش در ماه محرم برگزار خواهد شد و بهتر است از این فرصت نیز برای جذب نذورات مردم برای حمایت از خانواده های آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا استفاده گردد.

سردار اکبری، با اشاره به انسجام خوب بین مسئولان استان، از کمک و پشتیبانی مردم تشکر کرد و ادامه داد: همه مردم عزیز استانمان خصوصاً متولیان و مسئولین عزیز که در این راستا مسئولیت دارند باید از دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان که ورود پیدا کرده اند پشتیبانی کنند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: کمک های معیشتی، بهداشتی و کارت هدیه، اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی و ... را از مصادیق کمک مؤمنانه و مواسات برشمرد و از خدمت رسانی همگان در مرحله قبلی رزمایش تقدیر کرد.

سردار اکبری، از کارکنانی که بخشی از حقوق خود را برای کمک به آسیب دیدگان از شیوع کرونا بخشیدند و مجموعه های مختلف از جمله ائمه جمعه و جماعت، فرمانداران و اعضای دیگر قرارگاه های استانی و شهرستانی رزمایش  که به هر نحوی کمک کردند تشکر کرد.

وی، از تهیه مستند قابل قبول برای پخش از شبکه های استانی و ملی صدا و سیما پیرامون کمک های مؤمنانه مردم استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و خواستار ارائه گزارش کامل اعضای قرارگاه درباره اقدامات و فعالیت انجام شده گردید.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این جلسه گفت: در مرحله اول فرمانی را حضرت آقا تحت عنوان رزمایش احسان و کمک مؤمنانه داشتند که اون رزمایش الحمدالله در سطح کشور شکل گرفت و در قالب قرارگاه ها و مراکز خودجوش، گروه های جهادی، مردمی، دستگاه ها هرکسی به هر شکلی توانست در همه جای کشور و در استان ما بحمدالله یک حرکت زیبا انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: در این رزمایش ظرفیت های ایمانی که در پیروان مکتب اهلبیت هست خودش را نشان داد. و آنقدر گسترده بود که ما نتوانستیم آمار دقیقی جمع آوری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که سردار اکبری دبیر قرارگاه ارائه کردند، بیش از 27میلیارد تومان و گزارش های دیگری که من داشتم، بنده به این نتیجه رسیدم که  بیش از 40 میلیارد تومان در مرحله اول  رزمایش از نظر مالی و بخش های دیگر در استان کمک مؤمنانه صورت گرفت.

امام جمعه شهرکرد افزود: حضور واقعاً چشم گیر بود و ارزشمند که باید تقدیر و تشکر کرد از جای جای استان و همه ستادهای شهرستانی، ائمه محترم جمعه، فرماندهان سپاه و بسیج، دستگاه های اجرایی و اداری، نهادها، شوراها، شهرداری ها، مردم، حوزه های علمیه، روحانیون، به معنای واقعی حرکت خوبی صورت گرفت.

گفتنی است: بر اساس آمار ارائه شده به دبیر رزمایش استان، در مرحله اول رزمایش سراسر مواسات و کمک مؤمنانه بیش از 27میلیارد تومان کمک مردمی در قالب افزون بر 300 هزار بسته معیشتی و بهداشتی تهیه و در بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

در این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، مسئولان قرارگاه های شهرستانی به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در استان چهارمحال و بختیاری پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار