خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد

اجرای پروژه آبرسانی در 29 روستای محروم ماکو

فرمانده سپاه شهدای استان از اجرای پروژه آبرسانی در 29 روستای محروم ماکو خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۷۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری امروز در جلسه بررسی طرح جامع محرومیت‌زدایی که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی استان و معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی مدیران کل استان در سالن جلسات سپاه شهدا ترتیب یافت، اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا، قرارگاه کوثر و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای یاری رساندن دولتمردان به وجود آمده‌اند و با نگاه فراجناحی وارد عمل شده‌‌اند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری، با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء 134 هزار و 667 پروژه عمرانی با اعتبار 352 میلیارد تومان تاکنون اجرا کرده است، گفت: همچنین 802 هزار و 781 پروژه غیرعمرانی با اعتبار 9 هزار میلیارد تومان اجرا کرده است.

وی در اشاره به مجموعه پروژه‌های سال 97 و 98 خاطرنشان کرد: طی این دو سال در حوزه بسیج سازندگی 3 هزار و 500 پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومان با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار آذربایجان غربی افتتاح شده است.

این مسئول ضمن ابراز تاسف، گفت: 29 روستای  ماکو, از آب شرب سالم برخوردار نیستند، اجرای پروژه برای این منطقه طبق برآورد‌های سازمان آب و فاضلاب 17 هزار میلیارد تومان بود ولی اعتبار موردنیاز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو، بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی تامین شد که در مجموع با 9 میلیارد تومان اجرا می‌شود که به زودی نیز افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌ها با سازمان‌های مختلف انعقاد قرارداد می‌شود، اظهار کرد: همه این پروژه‌ها با نظارت و همراهی ادارات طرف قرارداد اجرا خواهد شد، تا بهترین نتیجه حاصل شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد استان برای احداث 500 خانه محروم اشاره کرد و ادامه داد: هر واحد مسکونی 60 متری با قیمت تمام شده 40 میلیون تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.

آمادگی بسیج سازندگی استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌های تمام در آذربایجان غربی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی از آمادگی این مجموعه برای کمک به دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی با تمام توان آماده هستیم.

سرهنگ پاسدار احمد رحمانی با اشاره به اینکه برای موفقیت در این زمینه اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی هم مورد توجه قرار می‌گیرد تا از آنها نیز بهره‌مند باشیم، افزود: با استفاده از دانش فنی و توان تخصصی کارشناسان این سازمان تلاش خواهیم کرد، پروژه‌های نیمه تمام سازمان‌های مختلف با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت اجرا شود.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه باب همکاری با سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گشوده شده و تفاهم‌نامه‌ای نیز منعقد شده است، گفت: براساس این توافق، طرح کاداستر کشاورزی در وسعت 300  هزار هکتار از اراضی استان با اعتبار 24 میلیارد تومان اجرا خواهد شد؛ البته اجرای آن منوط به تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی با بیان اینکه، همچنین با دانشگاه فرهنگیان، آبفا و اداره کل منابع طبیعی استان در هفته جاری تفاهم نامه منعقد خواهد شد .

وی با بیان اینکه، بسیج سازندگی استان به دنبال هیچ گونه سود و منفعتی نیست، اظهار کرد: انتفاع نهایی این سازمان در رفاه و آسایش مردم به ویژه طبقه محروم و جلب رضایت مقام معظم رهبری نهفته است.

رحمانی لازمه فعالیت و موفقیت در این زمینه را انعقاد تفاهم‌نامه سه‌‌‌‌جانبه بین سه دستگاه سازمان بسیج سازندگی، مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر ادارات عنوان کرد و بیان داشت: تصمیمات نهایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و با حضور مسئولان کشوری اتخاذ خواهد شد.

همکاری با بسیج سازندگی، امید و اعتماد را در بین مردم احیا می‌کند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی آیدین رحمانی ضمن اشاره به اینکه 516 پروژه عمرانی نیمه‌تمام در استان وجود دارد برای تکمیل 400 پروژه در طول دو سال ابراز امیدواری کرد و گفت: همکاری با بسیج سازندگی استان می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها تا اندازه زیادی موثر باشد.

وی نوسان‌های قیمت، عدم برنامه‌ریزی و نبود مدیریت راهبردی را از جمله عوامل کند شدن روند اجرای پروژه‌ها دانست و اظهار کرد: طولانی شدن روند اجرای پروژه باعث می‌شود که مشمول مرور زمان شود.

این مسئول احیای اعتماد و امید مردم را از مهم‌ترین برکات همکاری با بسیج سازندگی استان برشمرد و گفت: نبود نگاه سودآوری در این مجموعه یکی از مهم‌ترین علل موفقیت‌های آن به شمار می‌رود که امید است این توافق‌ها به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ناصر حضرتی پر با بیان اینکه، برای هرگونه همکاری با بسیج سازندگی آذربایجان غربی آماده هستیم، اظهار کرد: چنانچه دانش فنی در کارشناسان این مجموعه وجود داشته باشد می‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات