خبرهای داغ:
رییس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیاده سازی رهنمودهای حکیمانه رهبری در راس برنامه ها شورا بوده و یکی از مهمترین کارهای شورا در راهپیمایی ها زنده نگهداشتن شعائر انقلاب، دفاع از ولایت، محکومیت فتنه گران بوده است همچنین حضور منسجم مردم پشتیبانی بزرگی برای نظام محسوب می شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۸۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد علی سلم آبادی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی و رئیس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت 12 مرداد، چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به اینکه حدود بیست و دو  سال (از 1370 تا 1392) مسئولیت شورا را در جنوب خراسان آن زمان و استان خراسان جنوبی پس از استان شدن، بر عهده داشته است گفت: مردم ولایت مدار استان، همواره حضور منسجم و باشکوهی در مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی داشته اند. از همان زمان هنگامی که شورا برای مراسمی فراخوان می داد و زمان و مکان آنرا اعلام می نمود جمعیت زیادی از مردم زودتر از ساعت اعلامی در محل حضور داشتند.


حجت الاسلام سلم آبادی کار جمعی، خالصانه را از ویژگی های شورا برشمرد و گفت:یکی از ویژگی های شورا این است که متشکل از 20 نهاد انقلابی و نیز گروه های مردمی می باشد. همه آنان تحت عنوان ستاد در آستانه راهپیمایی ها و مراسمات گرد هم می آیند و با تصمیم گیری جمعی از روی عشق و علاقه به انقلاب، مراسم را برگزار می کنند.


رییس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: یکی ویژگی های برجسته این شورا حضور و ساده زیستی حضرت آیت الله جنتی در رأس شورا می باشد که با حکم مقام معظم رهبری، ریاست این شورا را بر عهده دارند. مسئولین و کارکنان این نهاد نیز با تعداد حداقلی نیرو و بدون ادعا و به صورت انقلابی کارها را پیگیری می کنند و در شهرستان نیز ائمه جمعه یا روسای سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری سایر ادارات و نهادها این مسئولیت مهم را برعهده دارند.


وی افزود:یکی از مشکلاتی که درگذشته و در وایل راه اندازی شورا در استان وجود داشت کمبود امکانات و زیرساخت ها بود به عنوان نمونه برای هر راهپیمایی باید بالغ بر 15 ماشین بلندگو دار آماده می شد علاوه بر زمان بر بودن ، تنظیم فاصله بین خودروها، نیاز به شعارگو با تعداد بالا و عدم کیفیت سیستم صوت از مهمترین مشکلات بود که الحمد الله در حال حاضر با نصب سیستم صوت ثابت این مشکل حل و یکی از مهمترین خواسته های مردم محقق گردیده است.


معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی یکی دیگر از ویژگی های شورا را مردمی بودن آن دانست و افزود: رکن اصلی و مهم کار شورا مردم هستند و شورا بدون مردم زمینه ای برای کار ندارد. و مردم باعث شکل گیری این شورا شده اند و اقدام درست شورا برخاسته از مردمی بودن آن است همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي» در طول اين سال‌ها همچنان در خط درست و در صراط مستقيمي حركت كرده، لحظه‌ها را شناخته و كار مناسب آن لحظه را انجام داده است.


رییس اسبق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت:پیاده سازی رهنمودهای حکیمانه رهبری در راس برنامه ها شورا بوده ویکی از مهمترین کارهای شورا در راهپیمایی ها زنده نگهداشتن شعائر انقلاب، دفاع از ولایت، محکومیت فتنه گران بوده است همچنین حضور منسجم مردم پشتیبانی بزرگی برای نظام محسوب می شود.


وی ادامه داد: صدور اطلاعیه فراخوان در مواقع حساس و بزنگاهای انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و این حضور و صدای مردم است که می تواند انقلاب را حفظ نماید و توطئه دشمنان را خنثی نماید. یکی از این نمونه ها، حضور مردم پس از فتنه 88 بود. این فراخوان و حضور، روز مهم و سرنوشت سازی را رقم زد که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و بساط فتنه گران را برچید.


حجت الاسلام سلم آبادی، یکی دیگر از وظایف مهم شورا دعوت از سخنرانان برجسته ، صد در صد انقلابی و در خط امام می باشد که الحمدالله در این زمینه موفق بوده و در زمان مسئولیت بنده سخنرانان برجسته ای مانند آیت الله خاتمی، آیت الله حائری، آیت الله رئیسی و آیت الله علم الهدی با بیانات شیوای خود در راهپیمایی های بزرگ مانند قدس و 22 بهمن مردم را بهره مند می نمودند.


وی یکی از خاطرات شیرین دوره خدمت خویش را شور، اشتیاق و قدر شناسی زاید الوصف مردم ولایتمدار استان برای شرکت در مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام در مرقد مطهر ایشان در تهران دانست و گفت کاروان های مردمی جهت شرکت در مراسم سالگرد ارتحال از سال 70 تا سال 83 بسته به تعداد متقاضیان بین 15 تا 80 دستگاه اتوبوس از خراسان جنوبی به مرقد امام اعزام می شدند و حتی مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خویش به حضور مردم خراسان جنوبی اشاره فرمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها