خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

عرفه روزی است که خداوند بندگان را به عبادت و طاعت فرا خوانده است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه روز عرفه از اعیاد بزرگ است هرچند به اسم عید نامیده نشده باشد، گفت: عرفه روزی است که خداوند بندگان را به عبادت و طاعت فرا خوانده است و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنان گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده است.
کد خبر: ۹۲۶۱۶۸۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱

عرفه روزی است که خداوند بندگان را به عبادت و طاعت فرا خوانده استحجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تبریک روز عرفه و عید قربان اظهار داشت: برای ارتباط با پروردگار از طریق دعا و راز و نیاز و برای اینکه رحمت خاص خداوند به سوی بنگان سرازیر شود، بنده باید تلاش کند تا خود را در معرض دریافت آن عنایات و رحمت‌های ویژه الهی قرار دهد.

وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمود به راستی برای پروردگار شما در روزهایی از روزگارتان عطایا و بخشش‌هایی وجود دارد هوشیار باشید و خود را در معرض آنها قرار دهید، همچنین در قرآن کریم هم آمده است که روزهای خدا را به آنان یادآوری کنید که یکی ز این روزها مانند نهم ذیحجه یعنی روز عرفه است که روز دعا و نیایش است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به وضعیت کرونایی امسال عنوان کرد: روز عرفه روز نیایش و دعا است و باید با به جا آوردن اعمال این روز از برکات آن بهره‌مند شد.

وی با اشاره با اعمال روز عرفه گفت: روزه گرفتن یکی از اعمال این روز است که پاداش فراوان دارد اما اگر روزه گرفتن سبب ناتوانی برای دعا و انجام عبادات روز عرفه شود ترک آن بهتر است.

شیرزادی تصریح کرد: غسل کردن قبل از غروب آفتاب، زیارت امام حسین (ع) که پاداش حج و عمره بسیار و جهاد فراوان دارد، خواندن دو رکعت نماز زیر آسمان و طلب بخشش و استغفار و قرائت دعای معروف عرفه از دیگر اعمال این روز است.

وی با بیان اینکه روز عرفه از اعیاد بزرگ است هرچند به اسم عید نامیده نشده باشد، گفت: عرفه روزی است که خداوند بندگان را به عبادت و طاعت فرا خوانده است و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنان گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: شب عرفه از لیالی متبرکه و شب مناجات با قاضی الحاجات است کسی که آن شب را عبادت کند اجر و پاداش 70 سال عبادت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: دعا و عبادت مخصوص ایام خاصی نیست اما زمان‌هایی وجود دارد که یک فرصت ویژه‌ای است و روز عرفه جزو همان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات