خبرهای داغ:
همایش کمک مومنانه مرحله دوم لنجان

در کمک های مومنانه نقش میدانی باید با مردم باشد

نقش میدانی باید با مردم باشد وارگانها در کنار مردم مسئولیت هماهنگی و رفع مشکلات را داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۵۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان، جلسه ستاد هماهنگی مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه ومواسات روز چهار شنبه 8 مرداد ماه ساعت 8صبح با ریاست فرمانداری لنجان ، دبیری ناحیه مقاومت بسیج لنجان وحضور مسئولین گروه های جهادی شهرستان،  نهادها ، ائمه جمعه و مسئولین خیریه ها  برگزارشد. 

در این همایش نظرات ذیل در خصوص محسنات و معایب مرحله اول کمک مومنانه  مطرح گردید و پیشتهادات در رفع معایب مطرح شد:

- نقش میدانی باید با مردم باشد وارگانها در کنار مردم مسئولیت هماهنگی و رفع مشکلات را داشته باشند.

- برای اینکه نقش تبلیغات خیلی مهم است باید در خصوص جمع آوری کمک های مردمی در دهه ولایت و مراسمهای محرم اطلاع رسانی گردد تا با توجه به شرایط مقابله با ویروس کرونا نذورات مردم به صورت منسجم برای این طرح هدایت شود.

- دربعضی مواقع نیاز مردم خوراک نیست  بلکه مشکلات همچون جهیزیه وپول دارو و ...  مهم تراست . اگر بیاییم نیاز سنجی بکنیم و اولویت های نیازمندان مد نظر باشد بهتر است و همه نذورات را صرف تغذیه نکنیم و مقداری از نقدینگی را برای نیاز های از این قبیل تخصیص بدهیم.

- دبیر باید نقش ائمه جمعه و جماعات ، هیئت ها ،صندوقها و نهادها را مشخص کند تا هم در جمع آوری اطلاعات،توزیع  وخریداری اقلام  ابهام ضدایی بشود.

- اگرهیاتی یا شخصی بخواهد کمک جمع  آوری کند و  توزیع  کند مشکلی ندارد  فقط اسامی را اعلام کند تا دوباره کاری نشود.

- در مرحله اول آمارآسیب دیده گان از بیماری کرونا به نیازمندان شهرستان اضافه  شد وباید به آنان توجه بیشتری بشود.

- باید با کسانی که می خواهند مستقل عمل کنند هماهنگی صورت گیرد و به سرگره ها در شهرها و ائمه جمعه  معرفی شوند تا سایرین هم بتواند در این امر خیر عضویت داشته باشند .

- در مرحله توزیع تصمیم گیری در شهرها با ائمه جمعه می باشد  ودر شهرهای کوچک و روستا ها ستادهای فرعی با محوریت ائمه جماعات وبسیج محوریت توزیع را عهده دار باشند تا مشکلی پیش نیاید و شان افراد رعایت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار