فرمانده سپاه کربلا در دیدار با موکب داران اربعین استان مازندران گفت:‌ باید شور و شعور اربعین حسینی  را در جامعه احیا و زنده نگه داشته باشیم.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۶۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در دیدار با موکب داران اربعین ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، با اشاره به ظرفیتی مردمی انقلاب اسلامی، گفت:‌ظرفیتی مردمی نظام اسلامی مورد توجه دشمنان است لذا اگر حمایت‌ها و در صحنه بودن مردم نباشد، انقلاب اسلامی برای رسیدن به مقاصد و اهداف خود دچار مشکل خواهد شد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در همین باره با اشاره به تاسیس بسیج توسط  امام راحل  افزود:‌در تاسیس بسیج که یک نهاد مردمی است امام راحل هر کسی را که به انقلاب و آرمان‌های اانقلاب پایبند است را بسیجی می‌دانستند لذا هر کسی در جهت رسیدن  انقلاب به اهداف آن  تلاش کند یک بسیجی واقعی است.

فرمانده سپاه کربلا  در ادامه با تصریح بر اینکه هرکسی برای حمایت از انقلاب در هر عرصه‌ای حضور دارد با انقلاب همراه است خاطرنشان کرد: امروز  ایران اسلامی با داشتن ظرفیتی مثل هیئت‌های مذهبی، حماسه‌های بزرگی را خلق کرده است که یکی از این حماسه‌ها اربعین حسینی می‌باشد که عظمت اربعین چشم دشمنان را خیره کرده است.

سرهنگ پاسدار مسلمی با تاکید براینکه اگر هیئت‌های مردمی و مذهبی دلسوز نبودند قطعا این حماسه  بزرگ رقم نمی‌خورد، اضافه کرد:‌  حمایت‌های مادی دولتمردان نمی‌توانست از این  خیل بزرگ عاشقان امام حسین (علیه السلام) را پذیرایی کند.
 

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه مجموعه سپاه قائل به تسهیل گری در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری است، خاطرنشان کرد:در  اربعین  تمام امکانات لجستیکی و غیر لجستیکی سپاه در خدمت هیئت‌های مردمی بود.  

 سرهنگ پاسدار مسلمی با تاکید براینکه باید شور و شعور اربعین حسینی  را در جامعه احیا و زنده نگه داشته باشیم، افزود:‌استان مازندران با داشتن بیش از یک هزار امام زاده واجب التعظیم، بهترین ظرفیت را برای پیاده روی اربعین به طور نمادین دارا است که ان شاءالله بعد از پایان کرونا میتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

فرمانده سپاه کربلا فعالیت موکب داران در سطح شهر و توزیع بسته‌های فرهنگی را یکی دیگر از راه‌های زنده نگه داشتن پیاده روی اربعین در جامعه دانست و خاطرنشان کرد:‌تولید محتوا در فضای مجازی  و نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری میتواند شور و شعور اربعین حسینی را در دل‌ها زنده نگه دارد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود به عید غدیر اشاره کرد و گفت:‌متاسفانه در مسئله غدیر کم کاری صورت گرفته است و می‌بایست در این مسئله واقعیت تاریخی اسلام را به نسل جوان برسانیم.

فرمانده سپاه کربلا نهج البلاغه خوانی را یکی از راه‌های رساندن پیام غدیر دانست و اضافه کرد:‌نسل جوان و نوجوان را باید از مسئله غدیر آگاه کرد لذا اگر بتوانیم کلام نورانی امیر المومنین علی (علیه السلام) در جامعه تبیین کنیم، مطمئنا خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در ادامه سخنان خود به نهضت کمک‌های مومنانه هم اشاره کرد و افزود:‌با توجه به رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از مرحله اول رزمایش کمک مومنانه، موکب داران در این کمک ها نقش موثری داشتند.

فرمانده سپاه کربلا به فرموده رهبر معظم انقلاب که روحیه و نهضت احسان و تعاون تداوم پیدا کند، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا با کمک مردم اقدامات خوبی در این مرحله از نهضت کمک مومنانه صورت بگیرد.

به گفته سرهنگ مسلمی  کمک مومنانه باعث  امیدآفرینی و همچنین کاهش آلام درد‌های مردم نیازمند و آسیب دیده از کرونا میشود. او درهمین رابطه توضیح داد:‌ ایجاد روحیه کمک به مردم، در واقع کمک به انقلاب اسلامی برای نیل به اهداف است، لذا دشمنان را مایوس خواهد کرد و جلوی سوء استفاده انها را در این شرایط خواهد گرفت.

 فرمانده سپاه کربلا  با یادآوری این مطلب که نهضت کمک مومنانه در سه مرحله اجرا خواهد شد، افزود:‌در این سه مرحله قرار نیست فقط بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شود بلکه در آستانه بازگشایی مدارس، لوازم التحریر، البسه هم بین خانواده‌ای نیازمند توزیع خواهد شد.

سرهنگ پاسدارمسلمی در پایان با اشاره به اعلام آمادگی هیئت‌های مذهبی برای تولید ماسک و لوازم بهداشتی خاطرنشان کرد:‌در این باره از سازمان صمت و تهیه مواد اولیه برای تهیه ماسک قول همکاری گرفته شد تاکارگاه‌های تولیدی دوباره راه اندازی شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها