خبرهای داغ:
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین

ذبح دام در روز عید قربان خارج از محیط کشتارگاه، ممنوع می باشد

زینالی گفت: با عنایت به شیوع بیماری کرونا و به منظور تامین سلامت حجاج محترم، عرضه دام زنده در سطح شهر و کشتار آن در روز عید قربان خارج از محیط کشتارگاه، ممنوع می باشد.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۹۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در جلسه هماهنگی عید قربان که با حضور رؤسای ادارات ستادی اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، گفت: با عنایت به شیوع بیماری کرونا و به منظور تامین سلامت حجاج محترم، عرضه دام زنده در سطح شهر و کشتار آن در روز عید قربان خارج از محیط کشتارگاه، ممنوع می باشد.

وی گفت: طبق هماهنگی که با کشتارگاههای دام استان به عمل آمده کشتار دام در این روز بصورت رایگان انجام شده و با عنایت به حضور ناظرین ذبح شرعی و بازرسین بهداشت گوشت در کشتارگاهها، سلامت عموم از بابت عدم انتقال بیماری از طریق مصرف گوشت قربانی تضمین خواهد شد.

دکتر زینالی با اشاره به مکاتبه با ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین به منظور جلب همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی برای ممنوعیت نقل و انتقال و عرضه دام در روز عید قربان در سطح شهرهای استان بیان کرد: اماکنی که کشتار غیر مجاز دام خارج از محیط کشتارگاه و اقدام به عرضه دام در سطح شهرها بنمایند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مسوول افزود: در روز عید قربان کشتارگاه های دام استان با حضور بازرسین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی فعال بوده و امکان تحویل لاشه دام قربانی فراهم خواهد بود و اکیپهای دامپزشکی نیز در محل ادارات دامپزشکی مستقر می باشند که عموم مردم در سطح استان می تواند ضمن تماس با شماره تلفن 4 رقمی 1512 از خدمات مشاوره ای بهداشتی کارشناسان درمجموعه دامپزشکی استان بهره مند شوند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها