مدیردفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل گفت: عرفه روز استجابت دعا بوده و فرصتی برای بازماندگان از شب قدر جهت توبه و دوری از گناه است.
کد خبر: ۹۲۶۱۸۸۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵

عرفه فرصتی برای بازماندگان از شب قدر/ عید قربان نماد اطاعت محض از پروردگار است

حجت‌الاسلام ناصر نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل اظهار کرد: روز عرفه و عید قربان ۲ روز مهم و بزرگ در تاریخ اسلام بوده و عرفه روز دعا و استجابت دعا است و این روز بعد از شب قدر مهم‌ترین فرصت برای توبه و دوری از گناه است.

وی با اشاره به این‌که عرفه فرصتی برای بازماندگان از شب قدر است افزود: اعمال عرفه در ۲ مقطع زمانی شب عرفه و روز عرفه انجام می‌شود.

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل با اشاره به اهمیت دعای روز عرفه تصریح کرد: اعمال روز عرفه شامل دو رکعت نماز، روزه مستحبی و قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) بوده اما روزه در این روز به شرطی جایز است که فرد ضمن روزه بودن توانایی قرائت دعا را داشته باشد.

عید قربان نماد اطاعت محض از پروردگار است

نصیری در خصوص فضیلت بالای عید سعید قربان گفت: عید قربان نماد تعبد و اطاعت محض و بی‌چون و چرا از پروردگار است و پیامبر خدا در این روز اطاعت کامل خود را نسبت به فرمان خدا نشان داد که این پیام بسیار بزرگی برای انسان دارد.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) اطاعت محض حضرت ابراهیم خلیل‌الله(ع) را در واقعه کربلا تکمیل کرد و خانواده و یاران خود را فدای دین نمود و این اقدام پیامبر خدا و امام معصوم بیان‌گر خدایی بودن انسان است.

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل بیان کرد: عید قربان فرصتی است تا هوای نفسانی خود را قربانی کنیم و این روز تمرینی در راستای خدایی شدن و به سمت قرب الهی حرکت کردن در سایر ایام زندگانی انسان است.

ارسال نظرات