نماینده مردم شهرستان کوهبنان در مجلس شورای اسلامی:

روحانیت علم داران مقام معظم رهبری هستند که باید در راستای تبیین انقلاب و روشنگری جوانان گام بردارند.

نشست امام جمعه کوهبنان، مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و نیروی انتظامی شهرستان ، مسئول دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه، طلاب و ائمه جماعت مساجد با حضور نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۱۸۸۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ؛ نشست امام جمعه کوهبنان، مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و نیروی انتظامی شهرستان ، مسئول دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه، طلاب و ائمه جماعت مساجد با حضور نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدای مقاومت گفت: در آستانه عید قربان قرار داریم  در ادامه هم به استقبال عید اکمال دین عید غدیر خم می رویم‌ که از جمله بزرگترین و با ارزش ترین اعیاد محسوب می شود.

 

وی تاکید کرد: این ایام پر از خیر و برکت فرصت مناسبی است که دعا کنیم تا خداوند بیماری کرونا را از جامعه دور کند.

 

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: کوهبنان بام فرهنگی استان نام گرفته شهری که مهد علما، عرفا ، وعاظ و دانشمندان مشهوری بوده و امروز هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی ابراز داشت: با حضور روحانیون  در ایام ماه محرم و صفر، ماه مبارک رمضان ، ایام فاطمیه مجالس روضه خوانی در جای جای شهر و بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جعفری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر درمانی و پزشکی افزود: ما تابع نظرات و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی هستیم .

 

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: مجلس یازدهم نمایندگانی با روحیه انقلابی ، اهل علم ، متخصص ، جوان  ، دارای  روحیه کار و تلاش و….دارد که بایستی با توان مضاعف در راستای حل و فصل مشکلات مردم گام بر دارند.

 

در ادامه حجت الاسلام احمد رضا قربانی گفت:از جمله وظایف ما صیانت از جایگاه روحانیت هست قشری خدمتگزار و اثر گذار که همواره در تمام عرصه ها در کنار مردم و همراه آنان بوده اند.

 

وی تاکید کرد: در راستای ساخت و ساز خانه های عالم در شهرستان اقداماتی صورت گرفته ما ساخت ۲۰ خانه عالم را در دستور کار داریم اما حدود ۱۲ خانه هنوز عملیات ساخت آنها اجرایی نشده و بعضا خانه های ساخته شده از امکانات اولیه وضروری برخوردار نیستند .

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان بیان داشت: ائمه جماعت مساجد کوهبنان در راستای حل و فصل مشکلات مردم از جمله طرح مواسات پیش قدم بودند و کارهای خوبی انجام دادند.

 

در ادامه جلسه عفت شریعتی کوهبنانی گفت: انقلاب ما برمبنای اصالت فرهنگی روحانیت شکل گرفت و امروز هم حرکت های جهادی مقام معظم رهبری حرف اول را در جهان می زند.

 

وی تاکید کرد: شبکه های مجازی در صدد تخریب فرهنگ و مذهب ما هستند که عموما توسط سعودی ها ، صهیونیست ها و استکبار جهانی حمایت می شوند اما به برکت وجود ولایت و رهبری و حضور مردم در صحنه تاکنون موفق نبوده اند.

 

نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کوهبنان از پیشینه مذهبی و اصالت فرهنگی برخوردار است لذا این جایگاه باید تقویت شود که علما و روحانیت در این راستا نقش اساسی دارند.

 

وی تاکید کرد: روحانیت خالصانه  برای هدایت مردم پیش قدم شده است در حالی که بسیاری از آنان از امکانات اولیه نظیر خانه عالم بی بهره هستند.

 

شریعتی کوهبنانی افزود: روحانیت با حضور در کنار بنیانگذار کبیر انقلاب ، اسلام را نجات دادند اگر حضرت امام(ره)  نبود پهلوی ها کشور را غارت کرده بودند.

 

وی تصریح کرد: به برکت غدیر و انقلاب اسلامی امروز شاهدیم که سران کشورها در برابر مقام معظم رهبری زانوی ادب می زنند.

 

نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند در مجلس ادامه داد: بنا به فرموده مقام‌معظم رهبری برای تمدن نوین همگان باید تلاش کنند که روحانیت در این راستا پیش قدم هستند کسانی که انقلاب کردند و امروز در برابر استکبار جهانی با قدرت ایستاده اند.

 

وی بیان داشت: روحانیت علم داران مقام معظم رهبری هستند که باید در راستای تبیین انقلاب و روشنگری جوانان گام بردارند.

 

شریعتی کوهبنانی یادآور شد: کوهبنان مرکز اصالت فرهنگی استان کرمان هست لذا همگان باید تلاش کنند تا جایگاه مذهبی و فرهنگی کوهبنان همچنان تقویت شود.

 

ارسال نظرات