مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در گفت وگو با"بسیج":
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت:عید قربان عید رهایی از بندگی نفس و کسب رضایت الهی است.
کد خبر: ۹۲۶۱۸۹۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به فلسفه عید قربان اظهار کرد:عید قربان روز آزمایش و امتحان حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) بوده که توانستند از امتحان الهی که خداوند برای آن‌ها در نظر گرفته بود، سربلند بیرون بیایند.

وی خاطرنشان کرد:اطاعت از دستور الهی و مبارزه با نفس از مهمترین فلسفه این روز بزرگ است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان عید قربان را عید رهایی از اسارت دانست و بیان کرد: کلمه «قربان» به معنای تقرب ونزدیکی می‌باشد و انسان هرچه به خدا نزدیک شود از ظلمت و تاریکی دور می‌شود.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه تمام فلسفه عید قربان را می‌توان در دو واژه «تسلیم و رضا» خلاصه کرد، تصریح کرد:هدف این است که انسان در برابر اوامر خداوند تسلیم و بندگی داشته باشد و نسبت به عواقب آن نیز خشنود و راضی باشد، به بیان دیگر رسیدن به مقام رضا مستلزم قدم گذاشتن بر خواسته‌های خود و گذشتن از خواسته‌های ناتمام و سرکش نفس اماره است.

وی با تاکید بر اینکه عید قربان روز رها شدن از تعلقات دنیوی و رهایی از هر آنچه غیر خدایی است، تصریح کرد:رهایی از تعلقات دنیوی سبب تحقق تقرب انسان به خداوند متعال می‌گردد.

این مسئول با یادآوری اینکه حضرت ابراهیم (ع) با قبول قربانی کردن پسرش اسماعیل نشان داد که به طور مطلق به خدا تسلیم شده و این مهم می‌تواند الگویی برای تمامی نسل‌ها باشد، اذعان داشت:کسب رضایت خداوند متعال در گرو خودسازی، خود مراقبتی و تقرب به او موجب می‌شود.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه خودسازی با غلبه بر نفس خویش حاصل میشود، ادامه داد:زیرا لازمه کسب رضایت الهی و تقرب به خداوند خودسازی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه عدم کسب رضایت الهی و رسیدن به مقام‌های دنیوی است، تاکید کرد:اگر در تمامی اعمال خود خداوند را ناظر ببینیم و تسلیم باشیم، سبب خشنودی خداوند و عاقبت بخیری خود می‌شویم.
ارسال نظرات