پیام تبریک فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان به مناسبت عید قربان

سردار جهانبخش کرمی؛فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با صدور پیامی فرارسیدن عید سعید قربان را به همه مسلمانان تبریک گفت.
کد خبر: ۹۲۶۱۹۰۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ در این میان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَفَدَیْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ / صافات (۱۰۷)

و او (اسماعیل) را در ازای قربانی بزرگی باز رهانیدیم.

ماه ذی الحجه از ماه‌های مقدس مسلمانان است و همواره مسلمانان اهتمام ویژه‌ای برای عبادت در این ماه به خصوص در دهه‌ی اول دارند و دهمین روز این ماه گرانب‌ها یعنی"عید سعید قربان" پرشکوه‌ترین جلوه ایثار و زیباترین شکل بندگی در برابر عظمت قدرت و خواست خداوند متعال است.

عید قربان، عید از خود گذشتگی و عید پایداری است. این عید تجلی عشق بنده به خداست؛ عید رهایی از هرگونه تعلقات و پیرایه‌های دنیوی و در یک کلام "رهایی از آنچه غیر خدایی است".

این فلسفه الهی را میتوان به خوبی در مناسک حج یافت آنجا که انسان در عرفات به شناخت می‌رسد و در مشعر به شعور الهی و در منا، رهایی از تعلقات دنیوی و رسیدن به عشق و قرب الهی را آرزو می‌کند و از شیطان برائت می‌جوید.

بر ماست تا در آستانه این عید گرانبها که یادآور خاطره ماندگار بندگی حضرت ابراهیم (ع) در برابر عظمت پروردگار است، یاد و خاطره رخداد منا و فوت حجاج بیت الله الحرام را نیز گرامی بداریم و این عید را فرصت گرانبهایی بدانیم تا بار دیگر دل به حب حضرت رسول و خاندان گرامی اش بسپاریم و بیش از پیش به درگاه خداوند سبحان تقرب جوییم.

با امید به اینکه تحت عنایات خاصه حضرت، ولی عصر (عج) همصدا با منادیان حق در عید سعید قربان خشوع و بندگی را نصب العین خود سازیم و در راستای سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداریم.

فرارسیدن این عید عظیم و فرخنده را به همه مسلمانان و شیعیان تبریک و تهنیت گفته و از درگاه حضرت احدیّت سلامتی، خرسندی و شادکامی را برای ملت شریف ایران آرزومندم.


جهانبخش کرمی
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان
ارسال نظرات
آخرین اخبار