عيد قربان، عيد فداکاري، ايثار، اخلاص و عشق است و يادآور زيباترين نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال مي‌باشد
کد خبر: ۹۲۶۱۹۳۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

بسم الله الرحمن الرحیم

خوشا آنان که با حق آشنایند    مطیع محض فرمان خدایند
چو ابراهیم اسماعیل خود را    فدای امر الله می نمایند

دشمنان اسلام و انسانیت بدانند امت اسلامی كه به مناسك حج و اعمال روز عرفه و عيد قربان عمل می‌كند، هرگز قبله اول مسلمانان يعنی مسجدالاقصی را فراموش نمی‌كنند.چرا که یکی از بهترین مستندات تعلق بیت المقدس و فلسطین به مسلمین همین مسأله عید قربان و جریان امتحان بزرگ الهی بر حضرت ابراهیم علیه السلام است.

محضر مبارك ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)‌ بسیجیان سلحشور‌ و مردم شریف و شهیدپرور شهرستان راور

با تقديم‌ افضل‌ سلام‌ و تحيت‌
عيد سعيد قربان‌ را، روزي‌ كه‌ مسلمين‌ جهان‌ بويژه‌ راهيان‌ حج‌ ابراهيمي‌ به‌ شكرانه‌ توفيق‌ در انجام‌ يكي‌ از مهمترين‌ فرائض‌ عبادي‌ سياسي‌ آن‌ را عيد گرفته‌، به‌ محضر امام خامنه ای و مردم شریف و شهیدپرور راور تبريك‌ و تهنيت‌ عرض‌ نموده‌ و از خداوند متعال‌ دوام‌ توفيقات‌ امام خامنه ای عزیز را در ظل‌ عنايات‌ خاصه‌ بقية‌الله‌ الاعظم‌ ارواحنا فداه‌ خواستاريم‌.

حلول‌ عيد سعيد اضحي‌ روزي‌ كه‌ مسلمانان‌ آزاده‌ اين‌ عاشقان‌ دلباخته‌ الله‌ خالصانه‌ به‌ محضر معراج الهی شتافته‌ و با آرزوی ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا همزمان‌ با مراسم‌ قرباني‌ حجاج‌ بيت‌الله‌ الحرام‌ آماده‌اند ضربات‌ نهايي‌ خود را بر پيكر خصم‌ زبون‌ وارد نموده‌ با ايثار جان‌ و هستي‌ خويش‌ قدرت‌ اسلام‌ را به‌ نمايش‌ گذارده‌ و در مسلخ‌ عشق‌ به‌ جوار رحمت‌ حق‌ تقرب‌ يابند را خدمت‌ آن‌ بزرگ‌ رهبر عزيزتر از جان‌ و نائب‌ امام‌ زمان‌(عج‌) تبريك‌ و تهنيت‌ عرض‌ نموده‌ طول‌ عمر و سلامت‌ ولی امر مسلمین جهان را از درگاه‌ احديت‌ مسألت‌ مي‌نماييم‌.

همه می دانیم که عيد قربان، عيد فداکاري، ايثار، اخلاص و عشق است و يادآور زيباترين نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال مي‌باشد.

فدا نمودن فرزند در راه خدا، امتحان سخت و دشوار الهي براي حضرت ابراهيم(ع) بود كه آن حضرت با سربلندي از آن بيرون آمد و صدق گفتار و كردار و ايثار و بندگي‌اش، شگفتي تاريخ را برانگيخت.

مسلمانان جهان خصوصا ایرانیان مسلمان همچون ابراهيم (ع) تسليم فرمان حضرت حق شده و با بريدن زنجيرهاي اسارت و تعلقات مادي، بيشتر از گذشته به درگاه پروردگار خويش تقرب مي‌يابند.

قرباني کردن گوسفند، چه از سوي حاجيان در "مني" و چه از سوي غيرحاجيان، تکريم حماسه معنوي و ايثار عظيم ابراهيم (ع) و اسماعيل(ع) است و نمايش اين تكريم در روز عيد قربان در حقيقت نمادي از وحدت و همفکري مسلمانان عالم به شمار مي‌رود.

عيد سعيد قربان، نشانگر اوج شکوه و عظمت مسلمانان به جهانيان است و به راستي که اين روز، عيد عرفان، غفران، معنويت و بهره‌مندي از مواهب بي‌شمار خداوندي است.

همچنین عيد سعيد قربان، بهترين نمونه تجلي وحدت و عظمت جهان اسلام است كه در آن تمامي فرقه‌ها و مذاهب در اداي فريضه بزرگ حج بدون استثناء گردهم آمده و به اداي اين فريضه‌ي بزرگ الهي مي‌پردازند و فرصتي است كه در آن جوامع اسلامي در پرتو تفکر و خرد جمعي با همگرايي و همبستگي بتوانند بسياري از مشکلات امروز خود را مرتفع سازند.

عيد سعيد قربان، يادگار حضرت ابراهيم خليل(ع) و بت شکن دوران است، اين عيد در واقع جشن بزرگ موحدان، مقربان و خاشعان درگاه الهي است، که با قرباني، ايثار، خودسازي و تزکيه نفس، سربلند از آزمون الهي بيرون مي‌آيند و عهد و ميثاق مجدد با ذات اقدس باري‌تعالي مي‌بندند و خود را نسبت به آن متعهد مي‌دانند.

عید قربان، روز اثبات عشق و تسلیم در برابر امر الهی است،روز آزمایش و امتحان الهی.عید قربان بالاترین نقطه اى است که اوج مقام بشر تعیین مى شود و تا ابد درجه ایمان با همان نقطه سنجیده خواهد شد و بالاخره عید قربان پر شکوهترین ایثار و زیباترین جلوه ی تعبد در برابر خالق یکتاست.

اینجانبان از صمیم قلب فرا رسیدن عید سعید قربان، عید بزرگ اسلامی که موجب تقویت دوستی ، برادری و محبت است را به ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای عزیز و تمامی همشهریان گرانقدر راوری تبریک و تهنیت عرض می‌ کنیم.

 بی‌شک مراسم باشکوه حج و مناسک آن که اوج آن در عید قربان تبلور می‌یابد، در وهله نخست برادری، همبستگی و همدلی را در میان امت اسلامی به منصه ظهور می‌رساند و از این رهگذر، موجب طرد هر گونه افراط ‌گرایی و تفرقه میان مسلمانانی می‌شود که رو به قبله‌ ای واحد نماز می‌گذارند و تأسی به نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت طاهرینش (ع) می‌نمایند.

 عید قربان امسال جای سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز خالی است.یاد و خاطره تمامی شهیدان بویژه سیدالشهداء مقاومت را گرامی میداریم و بر روح بلند آنان درود می فرستیم.

فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان راور

ارسال نظرات