نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حج نعمت الهی است که باید ماندگار بماند چرا که رمز عظمت و قدرت امت اسلام و فریضه ای بی مانند است.
کد خبر: ۹۲۶۱۹۹۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

حج نعمت الهی است که باید ماندگار بماند

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین»

سپاس و ستایش خدای را سزاست که توفیق معرفت و عبادت به اهل ایمان عنایت فرمود: و درود و سلام آسمانی بر حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی و خاندان طاهرینش «علیهم السلام» که سلسله نور هدایت و شفاعت به رهروان راه دیانت و مجاهدت مرحمت نمود.

در آغاز، خود و همگان را به مراعات تقوی و انس به عبادت و طاعت توصیه می‌نمایم و در این جمعه نکاتی به محضر مبارک مردم ارجمند و عزیز استان ولایتمدار بوشهر معروض می‌دارم:

۱. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» در پیام گرانقدر حج و سخنرانی تلویزیونی عید قربان مطالب مهمی ایراد فرمودند که به برخی نکات راهبری آن اشاره تحلیلی می‌نمایم:

الف: حج نعمت الهی است که باید ماندگار بماند و رمز عظمت و قدرت امت اسلام و فریضه‌ای بی مانند است.

ب: امر مصلحت الزامی امت اسلامی «وحدت» در برابر تهدید‌ها و دشمنی‌هایی است که از طرف شیطان مجسم متجاوز و غدار و رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

ج: بی تردید حضور آمریکا در منطقه به زیان ملت‌های این منطقه و موجب نا امنی و ویرانی و عقب ماندگی کشور‌ها است.

د: ضمن تشکر و قدردانی از کادر پزشکی و درمان و گروه‌های جهادی در مبارزه با بیماری کرونا از مردم عزیز تقاضا دارم به کمک‌های مومنانه خود ادامه دهند و در کنار مسئولان به آسیب دیدگان این ویروس مساعدت نمایند. این یک حرکت انقلابی است. انقلابی گری به عمل است نه به حرف، چون دشمنی زیاد است باید مساعدت‌ها و کمک‌های مومنانه گسترش پیدا کند.

ه: دشمن در مقام شکست ایران در سه مقطع کوتاه و میان و بلند مدت است و در اندیشه براندازی است. در کنار تحریم به دنبال تحریف نیز است که واقعیات را وارونه جلوه دهند و روحیه مردم را تضعیف کرده و آدرس غلط می‌دهند که در مقابل آمریکا کوتاه آمد. باید مقاومت کرد و بر توانایی‌های ملی تکیه کرد و اقتصاد مقاومتی را توسعه داد و برای تامین آینده نیازمند صبر و ثبات هستیم و در آخر فرمودند که باید مراسم عزاداری حسب دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با ویروس کرونا در هر منطقه صورت گیرد.

۲. فرا رسیدن عید سعید قربان را به همگان تبریک عرض می‌نمایم. عید آسمانی و آموزنده قربان، عید سرافرازی انسان در عبودیت و امتحانات آسمانی انسان است که انسان با قربانی کردن تمام مظاهر ضد خدایی و اجرای فرامین خداوند به درجه والای تقوا و بندگی دست پیدا می‌کند.

۳. پانزده مرداد ماه سالروز میلاد عرشی حضرت امام هادی علیه السلام را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم و مقام معظم رهبری و تمامی مسلمانان و شیعیان تبریک عرض می‌نمایم و امید دارم در دنیا رهرو راه آن حضرت و در آخرت مورد شفاعت ایشان قرار بگیریم.

۴. هفده مرداد ماه روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران عزیز تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای خبرنگار و پیشکسوتان عرصه خبر را گرامی می‌دارم. بی تردید جهان کنونی دچار تهاجم رسانه‌ای جهان استکبار به ویژه تهاجم خبری است و راه مبارزه با این پدیده ضد انسانی تشکیل جبهه مقاومت خبری در جهان به ویژه جهان اسلام است.

خداوند در ظهور حضرت بقیه الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف» تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت و صحابت حضرت مهدی نصیب مقام معظم رهبری «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و به همه ما توفیق طاعت و دوری از معصیت و خدمت به اسلام عزیز عنایت کند و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می‌داریم.

به همگان توصیه می‌کنم که مراقبت‌های بهداشتی درباره بیماری ویروس کرونا مراعات کنند و فرهنگ سلامت محوری در تمامی امور در سطح خانواده و جامعه نهادینه نمایند و مجددا از تمامی کادر بهداشت و درمان و تمامی گروه‌های جهادی که به کمک نیروی ستاد مبارزه با کرونا آمدند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر
۹۹/۵/۱۰

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها