همزمان با سراسر کشورآیین پرفیض و نورانی دعای عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی وباحضور گسترده و پرشور مردم مومن و متدین شهرستان زرند در بقاع متبرکه وگلزارشهداء برگزارشد.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۳۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و همزمان با سراسر کشور و در روز عرفه، روز نیایش و دعا، محافل دعای پرفیض و معنوی با حضور مردم خداجو و مومن در شهرستان زرند با حضور مردم ولایت مدار شهرستان زرند در بقاع متبرکه، گلزارشهدای شهرستان برگزار شد.
    مردم شهرستان زرند با توجه به شرایط بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک با شرکت در این مراسم، دعای پرفیض عرفه را زمزمه و از خداوند طلب مغفرت کردند و همنوا با هم دعای سالار و سرور. شهیدان امام حسین (علیه السلام) در صحرای عرفات را به یاد آن امام مظلوم قرائت کردند و برای همه مسلمانان و مظلومان جهان دعا کردند
    لازم به ذکر است در این روز دعا به استجابت نزدیک و هر ناامیدی، امیدوار بر در خانه الهی دست هایش را به دعا باز می‌کند. دعای امام حسین (علیه السلام) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات‌ها و دعا‌هایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (علیه السلام) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.
    یاد داشت خبرنگار ما:عرفه نزد مسلمانان از روز‌های پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آن‌ها دعا و استغفار است. زیارت امام حسین (علیه السلام) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است و و روز عرفه امسال حال و هوای متفاوتی داشت. مردم مومن در سراسر کشور با شور و اشتیاق صحنه‌های جدیدی از مناجات و دلدادگی با محبوب را رقم زدند. شرایط خاص و ویژه بهداشتی نیز باعث شده بود تا قبل از برگزاری مراسم دعای عرفه، برخی نگرانی‌ها از سوی برخی فعالان حوزه سلامت کشور در مبارزه با کرونا ایجاد شود. اما به هر حال برنامه دعای عرفه مانند هر سال پر شور و با حضور حداکثری مردم و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
    بقاع متبرکه گلزارشهدای شهرستان امروز میزبان عاشقانی بود که از زبان حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) با پروردگار خود نجوا داشتند. مانور همدلانه امروز مردم ایران در برگزاری بهداشتی دعای عرفه، نشان داد که مردم مومن ایران برای برگزاری محرم متفاوتی که در راه است، کاملا آماده بوده و امسال نیز مراسم عزای حضرت اباعبدالله (علیه السلام) هر چند با ظاهری متفاوت، اما در کمال شکوه برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات