همزمان با نهم ذی الحجه مراسم پرفیض دعای عرفه دیروز "پنجشنبه" با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه پدخندق شهریاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۵۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه با حضور مردم خداجوی شهریاسوج در حسینیه پد خندق برگزار شد.

حجت الاسلام رضویان مسئول شورای فرهنگی حسینیه پد خندق شهریاسوج در این آیین گفت: مردم مومن شهریاسوج با توجه به شرایط بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله فیزیکی و استفاده از دستکش و ماسک با شرکت در این مراسم، دعای پرفیض عرفه را زمزمه و از خداوند طلب مغفرت کردند.

حجت الاسلام رضوی افزود: عرفه روز نیایش و مناجات با خالق هستی است ، زیرا در این روز درهای رحمت الهی بر روی همه بندگان به ویژه گنهکاران گشوده است.
وی بیان کرد: همه گنهکاران در این روز ، چشم امید خود را به خدایشان دوخته اند و از دنیا بریده و به خدا نزدیک می شوند.

مسئول شورای فرهنگی حسینیه پد خندق شهریاسوج گفت: در این روز دعا به استجابت نزدیک و هر ناامیدی، امیدوار بر در خانه الهی دست هایش را به دعا باز می کند.

حجت الاسلام رضوی ابراز داشت: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

وی گفت: عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.
مسئول شورای فرهنگی حسینیه پد خندق شهریاسوج یادآور شد: زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد:  برگزاری دعا همزمان با دعای عرفه سالروز شهادت شهید عطایی(ابوعلی)شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)با مداحی ذاکرالحسین کربلایی درخشان همراه با روضه خوانی و عزاداری در این حسینیه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات