امام جمعه رفسنجان گفت: باید با عبرت گرفتن از تاریخ همچون حضرت ابراهیم (ع) و امام راحل، در مقابل زورگویی های دشمن ایستاد.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۰۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: دو امتحان بزرگ الهی حضرت ابراهیم (ع) که یکی شکستن بت‌ها و سوزاندن آن حضرت توسط نمرودیان و گلستان شدن آتش به قدرت الهی و دیگری قربانی کردن فرزندش که به قدرت الهی خداوند گوسفندی برای آن حضرت می‌فرستند هر دو در روز جمعه اتفاق افتاد.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: نام مسلمانی را پدرمان حضرت ابراهیم (ع)  بر ملت مسلمان گذاشته، امیدواریم در مقابل دستورات اسلامی الهی و در برابر این نامگذاری مطیع باشیم، همانند حضرت ابراهیم (ع) و امام راحل که بت شکن زمان خود بودند صبورانه در مقابل بت‌های روزگار ایستادگی کنیم.
وی افزود: حج بازسازی و بازخوانی عمل حضرت ابراهیم (ع) است به عنوان یک فریضه و فراخوان عمومی است که خداوند از خانه کعبه به عنوان قیام الناس یاد می‌کند.
امام جمعه رفسنجان گفت: همان گونه که خداوند حضرت موسی و ابراهیم (ع)  را یاری کرد اگر ما هم در مقابل قدرت‌های زورگر بایستیم خداوند ما را یاری می‌کند.
ارسال نظرات