خبرهای داغ:
دکتر فریدون عباسی در برنامه افق روشن شبکه خوزستان

ضرورت نگاه ویژه به خوزستان

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:برای حل مشکلات خوزستان باید نگاه ویژه به آن شود
کد خبر: ۹۲۶۲۱۰۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

دکتر فریدون عباسی در برنامه افق روشن شبکه خوزستان افزود:خوزستان سرزمینی بزرگ با ذخایر عظیم نفت، گاز، پتروشیمی و منابع آبی است.ضرورت نگاه ویژه خوزستان

وی افزود:به علت جنگ خوزستان دارای عقب ماندگی شد و پس از جنگ اقداماتی برای بازسازی و نوسازی استان انجام شد، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و همت بیشتری در تمامی حوزه ها از جمله اشتغال ، صنعت ، سلامت و آموزش باید کرد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایعی همچون نفت، گاز و پتروشیمی در مناطق پیرامونش خود باید علاوه بر تولید، خدمات فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند و شهروندان باید از خدمات صنایع در مناطق خود بهره‌مند شوند.

دکتر عباسی بیان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری باید به صورت کامل و جامع در استان پیاده شود تا زمینه توسعه کشاورزی خوزستان و کشور فراهم گردد تا ضمن صادرات محصولات، سلامت غذایی کشور برای سال های آینده نیز تضمین و ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های کمیسیون انرژی حمایت و توسعه صنعت نفت به ویژه در میادین مشترک است ،گفت: بودجه وزارت نفت براساس درصدی از فروش نفت و گاز است و هم اکنون این وزارتخانه به مشکلاتی از جمله کمبود بودجه مواجه است و دولت باید از طربق منابع دیگر از وزارت نفت حمایت کند تا بتواند خدمات اجتماعی و فرهنگی خود را در مناطق نفتی انجام دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:باید با دادن تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی و آوردن سرمایه گذار از سوزاندن گاز‌های همراه نفت جلوگیری شود و ضمن تبدیل آن‌ها به محصول از محیط زیست نیز حمایت گردد.

دکتر عباسی گفت:متاسفانه با ایجاد موانع و سد از طغیان رودخانه‌های کارون و کرخه جلوگیری شده است و همین موجب ایجاد ریزگرد و دیگر آسیب‌های زیست محیطی شده است و باید حقابه این رودخانه‌ها داده شود.

وی همچنین خواستار حمایت و تقویت دانشگاه صنعت نفت توسط وزارت نفت شد و بیان کرد:با تربیت دانشجویان نخبه و نیرو‌های کارآمد در ابن دانشگاه صنعت نفت حمایت شود و دانشگاه نفت باید در کنار وزارت نفت باشد تا با انجام تحقیقات صنعت نفت را یاری دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه صنعت برق تاکید و گفت:یکی از برنامه این کمیسیون پیگیری مشکلات آب و فاصلاب استان خوزستان می‌باشد.

دکتر عباسی افزود :می توان با تاسیس بیمارستان بزرگ تخصصی و فوق تخصصی و ایجاد ورزشگاه های بزرگ زمینه حضور گردشگران سلامت ، تیم های ورزشی از داخل و خارج از کشور در استان فراهم شود و این موجب درآمدزایی می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها