فرمانده سپاه فریدونکنار در گفت و گو با«بسیج»:

مکانیزم شناسایی جامعه هدف کمک مومنانه کوچه محور شده است

فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به گام دوم نهضت کمک مومنانه گفت که مکانیزم شناسایی جامعه هدف کمک مومنانه کوچه محور شده است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۴۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

سرهنگ محمد برمر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «بسیج» در فریدونکنار ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر  با اشاره به  اینکه  اقدامات خوبی در خصوص هماهنگی بین دستگاه‌ها، نهادها ، بخش خصوصی، صنایع، تشکل‌های مردم نهاد  برای کمک مومنانه،ایجاد شده است،گفت:‌رویکرد ما در گام دوم نهضت کمک مومنانه  همانند مرحله اول رزمایش کمک مومنانه است  اما با این تفاوت که در این مرحله به واسطه تجربه عملیاتی که در رزمایش اول داشتیم ، نواقص را برطرف کردیم.

برمر  به جزئیات کمک های مومنانه پرداخت و افزود:‌بخشی از کمک ها تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن در بین نیازمندان است ، بخشی دیگر در قالب کمک‌های نقدی برای هزینه‌های مالی و اقتصادی خانواده‌های آسیب دیده می باشد  و بخش آخر هم  فعالیت‌ها و خدماتی که می‌تواند توسط مجموعه‌های مختلف اعم از کارگران در ساعت غیر اداری به صورت ایثار کار کرده و هزینه آن را به نیازمندان کمک کنند.

فرمانده سپاه فریدونکنار در ادامه از شناسایی جامعه هدف گفت و خاطرنشان کرد:‌ شناسایی نیازمندان و جامعه هدف شهرستان  این بار کوچه محور شده  است لذا  معتمد هر کوچه ای به عنوان یک فرد امین،  نیازمندان و خیرین آن کوچه را شناسایی کرده که در کنارش با کمک خیرین همان کوچه نیازهای نیازمندان  تامین خواهد شد.

به گفته برمر در نهضت دوم کمک مومنانه از احساس و تعامل بین مردم و ظرفیت های نهادها و تشکل ها استفاده کرده تا یک حرکت اجتماعی شکل بگیرد.

به گزارش بسیج، در مرحله اول رزمایش کمک های مومنانه  ، بالغ بر ۴ میلیارد تومان در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان فریدونکناری توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها