جلسه هم اندیشی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با جمعی از اساتید و پزشکان شاخص کشور به میزبانی رئیس سازمان اورژانس برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۵۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، شاهین محمدصادقی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در جلسه‌ای که به میزبانی رئیس سازمان اورژانس کشور برگزار شد، با تأکید بر اینکه مسئله جمعیت باید یکی از اولویت‌های راهبردی بسیج جامعه پزشکی کشور باشد، گفت: بسیج باید مبلغ و مولد امر پژوهشی در کشور باشد و بسیج جامعه پزشکی می‌تواند با ظرفیت بالای نخبگان، پیشتاز سایر اقشار بسیج باشد.

وی با بیان اینکه در چند سال قبل دغدغه بسیج جامعه پزشکی کشور این بود که چگونه به فوج فوج متقاضیان و حضور بهداری‌های رزم جبهه مقاومت پاسخ دهد، افزود: اما امروز دغدغه همان اساتید بسیجی آن است که چگونه به دانشجویان با استعداد کشورهای آزاد شده از دست داعش در ایران یا کشور خودشان هم تراز علم جهان آموزش دهد.

محمدصادقی، با اشاره به آلودگی‌های متعدد فضای مجازی، ادامه داد: یکی از این آلودگی‌ها مطالب غیر علمی و مضری است که به نام دارو درمان به خصوص طب سنتی به مردم القا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، با بیان اینکه مشمولین کارگروه‌های شورای مرکزی باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در کشور به جذب نخبگان و افراد با تجربه به خصوص در مسئولیت‌های خود بپردازد، افزود: ذهن ما در بسیج باید مخالف واردات باشد، به این معنا که باید دید در کشور چه نیازی وجود دارد و در کجای کشور می‌توان پاسخ آن نیاز را تولید و مهیا کرد.

در پایان، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، با بیان اینکه چیزی حدود ۵۳ مخاطره در کشور شناسایی شده، اذعان داشت: به منظور تلاش برای حذف بحران از این ۵۳ مخاطره برای ۱۴ مخاطره اصلی سناریو نویسی شده است که اجرای آن در دستورکار قرار دارد.

ارسال نظرات