خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین

تخریب بنیان خانواده، مهمترین هدف دشمن در ایجاد ناامنی است

حجت الاسلام مهدی جو گفت: خداوند نماد خود را روی زمین، «خانه» قرار داده و بر همین اساس، خانه و بنیان خانواده اولین سنگری است که دشمن مورد هدف قرار داده است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۵۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام مهدی جو مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در نشست اعتقادی حوزه شهیده رضایی محمودآباد نمونه که با توجه به ویروس کرونا به صورت مجازی و برخط برگزار شد با اشاره به بهشت خانواده و محورهای آن در آیه ۹۶ و ۹۷ سوره آل عمران بیان کرد: سه محور اصلی یک خانه و خانواده بهشتی در این آیات ذکر شده که محور اول فِيهِ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ، نشانه های روشن است که به این امر اشاره دارد که خداوند دین را با نماد برای ما فرستاده و هر امری در دنیا نمادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اساسا انسان با نمادها بهتر آموزش می بیند و تربیت می شود. یکی از نشانه های خانواده بهشتی توجه به نماد ها است که این نمادها می تواند شامل اصوات اذان و نماز، صوت قرآن و غیره می باشد.

حجت الاسلام مهدی جو با بیان اینکه محور دوم این آیات به حفظ جایگاه ها به عنوان دومین ویژگی خانواده بهشتی اظهار کرد: حفظ و ایجاد جایگاه ها در خانه راهکار بسیار مناسبی برای تربیت بهشتی فرزندان است و در راستای تربیت درست فرزندان، حتی در مسائل پیش پا افتاده از فرزندان مشورت گرفته و در کار های گروهی منزل مسوولیتی برای آنها در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: محور سوم (وَمَنْ دَخَلَهُ كَانَ آمِنًا) می باشد، خداوند خانه را محل امنیت آرامش انسان قرار داده، روح انسان مغز و عصاب انسان بیش از جسم نیاز به آرامش و استراحت دارد. بعضی از خانه ها طوری است که همسر یا فرزند به جای اینکه از مهنت های بیرونی فرار کند به آرامش داخل خانه علاقه مند باشد از مسائل داخل خانه به بیرون فرار می کند و برخی بزهکاری ها از همین عدم آرامش در منزل است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) ابراز کرد: برای ایجاد آرامش در منزل لازم نیست هزینه خاصی شود. فقط کافی است هر چیزی در جای خودش باشد و خودمان را موظف به نظم و برنامه ریزی بدانیم. در عین حال ارتباط بین افراد خانواده را رفاقت بدانیم تا نگاه اعضای خانواده به یکدیگر نگاهی رفعت و از خود گذشتگی و مهربانی باشد و اگر اعضای خانه، خانواده را یک پیکر بدانند مهنت و ناراحتی یکدیگر را به راحتی تحمل نمی نکرده و حقوق یکدیگر را پایمال نمی کنند.

حجت الاسلام مهدی جو در پایان بیان کرد: این سه ویژگی نشانه های روشن، و ویژگی های بارز خانه های خدا روی زمین است و خداوند نماد خود را روی زمین، خانه قرار داده و از طرفی برترین مخلوقات خود یعنی ائمه اطهار را با خانه، «اهل البیت» معرفی می کند. بر همین اساس است که دشمن اولین سنگری را که مورد هدف قرار داده همین بنیان خانواده است.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها