خبرهای داغ:
خوزستان در روز عید قربان که نماد دل کندن از همه تعلقات دنیوی و نمایش راه رسیدن به رضای معبود است، سراسر شادی و سرور است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۶۲
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، عید قربان از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان یادآور فداکاری و ایثار ابراهیم در راه رضای معبود و تسلیم و ایمان اسماعیل در قربانگاه عشق است.

در روز دهم ماه ذی الحجه؛ عید بندگی پروردگار، مردم مومن خوزستان به یاد قربانی حضرت ابراهیم (ع) در این روز، با قربانی کردن احشام و تقسیم آن بین نیازمندان این عید باشکوه مسلمانان را گرامی می‌دارند.

مردم همچنین به یمن این عید فرخنده، استجابت دعاهایشان، تعجیل در فرج حضرت، ولی عصر (عج) و رفع بلای ویروس کرونا را از درگاه ایزد منان طلب می‌کنند.

استاندار خوزستان در پیامی فرارسیدن عید قربان را تبریک گفت.

در پیام غلامرضا شریعتی آمده است: عید قربان، عید بزرگ بندگی خدا و آزادگی انسان و جشن رهایی از اسارت نفس، منیت‌های زمینی، دلبستگی‌ها و تعلقات دنیوی است.

در ادامه این پیام آمده است: در شرایط کنونی که جامعه بشری در معرض ابتلاء به بیماری کرونا قرار دارد کادر درمان با رهایی از همه تعلقات و گذشتن از آسایش خود، ابراهیم وار در پیروی از راه شهیدان و حفظ و حراست از سلامت و جان مردم از هیچ ایثار و احسانی دریغ نمی‌ورزند و شور و حماسه می‌آفرینند.

برنامه‌های مربوط به دهه ولایت در خوزستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها