در بازدید مسئولین سپاه ناحیه سلمان مشهد صورت گرفت؛

پیگیری مشکلات معیشتی و اشتغال اهالی روستای مرزی قلعه قصاب سرخس

گروه جهادی حضرت قائم (عج) حوزه ۵ سلمان مشهد در روز‌های گرم مردادماه و در حالی که شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های جاری کشور را نیمه تعطیل نموده، مشغول خدمت رسانی به روستای محروم قلعه قصاب سرخس و رسیدگی به مشکل اشتغال در اراضی کشاورزی این روستا هستند.
کد خبر: ۹۲۶۲۲۳۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار حسین آریا جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سلمان مشهد به همراه مسئولین سازندگی و اردویی این ناحیه به بازدید از دومین مرحله‌ی اردوی جهادی پایگاه حضرت قائم (عج) حوزه ۵ سلمان که از سوم مرداد ماه مشغول برنامه‌های بازسازی و مرمت و رسیدگی به وضعیت معیشتی محرومین روستای قلعه قصاب واقع در ۸ کیلومتری جنوب سرخس و در منطقه مرزی ترکمنستان هستند، پرداختند.

روستای قلعه قصاب یک روستای ۸۰ خانواری با حدود ۳۰۰ نفر جمعیت است که معیشت مردم این روستا عمدتا از راه کارگری کشاورزی تأمین می‌گردد؛ و یکی از مشکلات عمده اشتغال مردم این روستا ناچار بودن ایشان به کارگری در اراضی متعلق به آستان قدس است که در اختیار افرادی خاص قرار گرفته و با وجود این که تمامی زحمات کاشت داشت و برداشت محصولات توسط این کشاورزان صورت می‌گیرد، اما تنها یک هشتم محصول نهایی عاید این کارگران می‌گردد که این امر خود به تضعیف بیشتر وضعیت معیشتی ایشان می‌انجامد.

بر این اساس؛ بسیجیان گروه جهادی حضرت قائم (عج) با شناسایی مشکلات مردم این روستا در سال جاری دومین مرحله‌ی اردوی جهادی خود را با مشارکت بیش از ۲۰ نفر از جوانان داوطلب با اجرای پروژه‌های ترمیم و بازسازی مدرسه، مسجد، و تکمیل خانه معلم این روستا و نیز توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین نیازمندان این روستا برنامه ریزی کردند که تا دهم مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.
 
لازم به توضیح است برنامه نخست گروه جهادی پایگاه حضرت قائم (عج) در روستای قلعه قصاب در اردیبهشت ماه سال جاری و مصادف با ماه مبارک رمضان صورت گرفت. این در حالی است که بسیاری از برنامه‌های جاری کشور به جهت شیوع ویروس کرونا تعطیل یا نیمه تعطیل شده، اما همچنان شوق خدمت جهادی مانع از تأخیر در برنامه‌های جهادی و خدمت رسانی گروه‌های جهادی است.

پیگیری وضعیت اراضی آستان قدس از طریق مسئولین استانی و نیز اندیشیدن تمهیداتی جهت اشتغال زایی و افزایش سطح امکانات و بهره مندی مردم روستا از مواردی بود که مسئولین ناحیه سلمان در این بازدید برای به نتیجه رساندن آن‌ها قول مساعدت دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها