معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه ین استان از حیث شیوع کرونا و تعداد مبتلایان در وضعیت هشدار قرار دارد گفت: شهرهای ورودی استان گیلان نسبت به سایر شهرها وضعیت بسیار خطرناک‌تری دارند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی وضعیت خطرناک به قوت خود باقی می‌ماند.
کد خبر: ۹۲۶۲۲۴۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان از حیث تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در وضعیت خوبی قرار ندارد اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان همچنان بالا است و مردم باید توصیه‌ها و نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این استان از حیث شیوع کرونا و تعداد مبتلایان در وضعیت هشدار قرار دارد بیان کرد: شهرهای ورودی استان گیلان نسبت به سایر شهرها وضعیت بسیار خطرناک‌تری دارند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی وضعیت خطرناک به قوت خود باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی علائم ابتلا به کرونا را جدی بگیرند خاطرنشان کرد: اگر شخصی علائم مربوط به کرونا را در خود مشاهده کرد باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کرده و نسبت به وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کند.

حیدرزاده شهرهای با وضعیت قرمز در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهرهای لنگرود، آستارا و رودسر از حیث شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند لذا نیاز است که مردم این مناطق و همچنین مسافران از حضور در تجمعات پرهیز کرده و نکات بهداشتی را به‌‌طور کامل رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست که ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی در صورت ضرورت حتماً از ماسک در اماکن عمومی استفاده کنند و گفت: اگر مردم توصیه‌ها و موارد ذکر شده را به خوبی رعایت نکنند آمار مبتلایان به کرونا در گیلان بالا می‌رود و استان نیز به وضعیت قرمز نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات