مدير عامل شركت شهرک های صنعتی استان قزوين

احداث دو تصفيه خانه فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج

خانپور گفت: در سالجاری با اعتباری بالغ بر 150 ميليارد ريال عمليات احداث دو تصفيه خانه در شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۲۵۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حميد رضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در نشست تخصصي با مدير كل حفاظت محيط زيست استان و مديران عامل شرکت های خدماتی شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه اظهار داشت: با توجه به بهره برداري رسيدن و فعاليت تعداد زيادي از واحدهاي توليدي مستقر در شهركهاي صنعتي خرمدشت و آراسنج طبق حجم خروجي فاضلاب صنعتي آنها احداث دو تصفيه خانه فاضلاب شهركهاي صنعتي خرمدشت و آراسنج با سرمايه گذاري بالغ بر 150 ميليارد ريال در سالجاري در دستور كار شرکت قرار دارد كه در حال حاضر طراحي اين دو تصفيه خانه انجام شده و در مرحله برگزاري مناقصه عمومي و انتخاب پيمانكار مي باشد.

وی با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 650 واحد توليدي در شهركها و نواحي صنعتي استان به شبكه فاضلاب متصل هستند، افزود: آلودگی های زيست محيطی كليه واحدهای توليدی، صنعتی و خدماتی كنترل مي شوند، قبل از احداث تصفيه خانه ها طبق ضوابط شهرک های صنعتي مديريت، تصفيه فاضلاب و سرانجام دفع پساب توليدي واحدهاي صنعتي بر عهده واحدهاي صنعتي مستقر در شهرکها بوده كه با احداث تصفيه خانه فاضلاب با رعايت مقررات پساب خروجي واحدها به شبكه فاضلاب متصل و تصفيه نهايي در محدوده ضوابط و مقررات محيط زيست انجام می گردد.

حميد رضا خانپور در ادامه از افتتاح مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي ليا با پيشرفت فيزيكي بیش ار 80 درصد و سرمايه گذاري 71 ميليارد ريال در سالجاري خبر داد.

قابل ذكر است پيشتر تصفيه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی، ليا، فاز اول كاسپين و حيدريه احداث و به بهره برداری رسيده است.

صندوق ملی محيط زيست در سالجاری ایجاد می شود

در اين نشست تخصصی حسن عباسی نژاد مديركل محيط زيست استان قزوين ضمن تقدير از تعامل و همكاری شركت شهرک های صنعتی افزود: رعايت ضوابط زيست محيطی در شهرک ها و نواحی صنعتی مستلزم تعامل و همكاری بيشتر را می طلبد تا واحدهای توليدي بدون هيچ دغدغه ای به توليد مشغول باشند.

وی با اشاره به ايجاد صندوق ملی محيط زيست در سالجاری گفت: با ايجاد اين صندوق واحدهای توليدی می توانند در راستای مرتفع نمودن مشكلات زيست محيطي و ارتقاء پارمترهای كيفی و خريد تكنولوژي هاي به روز زيست محيطي از اين خدمات بهره مند گردد و شركت شهرک های صنعتی هم جهت احداث تصفيه خانه های فاضلاب از اين تسهيلات استفاده نمايد.

 

1010/پ39/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار