فرمانده سپاه نکا از مرحله اول نهضت کمک مومنانه خبر داد

از تهیه و توزیع ۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تا پرداخت اجاره مسکن

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام)‌نکا از تهیه و توزیع شش هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف خبر داد و گفت: طی یک برنامه واحد شهرستانی طی هفته پیش رو، بیش از دو هزار سبد کالا به صورت نمادین در مصلی امام خمینی (ره) نکا قرار داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۳۰۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ مجیدرضا شعبانی فرمانده سپاه نکا طی گفتگویی با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان نکا همزمان با سراسر کشور و استان، گفت: تجربه موفق و کاربردی مرحله اول اجرای رزمایش کمک مومنانه در کشور به علت شیوع بیماری کرونا سبب شد تا بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب این حرکت عظیم مردمی ادامه پیدا کند.

شعبانی از تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت امام جمعه شهرستان و حضور نهاد‌های خدمتگذار همچون فرمانداری، سپاه و بسیج و سایر ارگان‌ها خبر داد و افزود: فاز اول نهضت کمک مومنانه از عید قربان در نکا آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد، فاز‌های دوم و سوم  در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر با به کارگیری ظرفیت مجمع خیران محرومیت‌زدایی شهرستان و کمک‌های مردمی اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه نکا در ادامه با اشاره به  فعالیت گروه‌های مختلف مردمی از موکب و دفتر خدمات رضوی گرفته تا آبشار عاطفه‌ها و هیئات مذهبی خاطرنشان کرد:‌پیش‌بینی می‌شود در مرحله دوم به علت همزمانی با ماه‌های محرم و صفر، جهت‌دهی و افزایش اطعام‌دهی‌ها و نذورات مردمی، جمع کمک‌های دریافتی و توزیع شده بیش از مرحله اول شود.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام)‌نکا از تهیه و توزیع شش هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف هم خبر داد و گفت: طی یک برنامه واحد شهرستانی طی هفته پیش رو، بیش از دو هزار سبد کالا به صورت نمادین در مصلی امام خمینی (ره) نکا قرار داده خواهد شد.

شعبانی در ادامه با اعلام اینکه در این مرحله از نهضت کمک مومنانه اهدای جهیزیه نوعروسان هم در دستور کار قرار داد، یادآور شد: یکی از موضوعات در نظر گرفته شده مربوط به تهیه و اهدای جهیزیه نوعروسان می‌شود که در روز اجرای متمرکز شهرستانی در مصلی امام خمینی (ع) نیز تعدادی از این بسته‌های جهیزیه کامل آماده و اهدا خواهند شد.

به گفته فرمانده سپاه نکا در نهضت دوم کمک مومنانه تمرکز بر روی کمک‌ها درقالب کارت هدیه برای پرداخت قبوض، اجاره منازل و مشکلات مالی بعضی از خانواده‌ها می‌باشد و میانگین هر بسته ۳۰۰ هزار تومان  است.

شعبانی در همین باره ادامه داد: باتوجه به اینکه فاز دوم  کمک مومنانه با آغاز سال تحصیلی جدید مقارن می‌شود در این فاز لوازم تحریر، کیف و کفش نیز به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته شده تا بتوان بیشتر متناسب با نوع و سطح نیاز خانواده‌ها به رفع مشکلات آنان پرداخت.

 دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) نکا با اشاره به اینکه  مانند مرحله اول توزیع غذای گرم و گوشت قربانی براساس آنچه از از سوی خیران و نذورات مردمی به دست می‌آید در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: باتوجه به در ابهام قرار داشتن پیاده‌روی اربعین که در صورت عدم برگزاری آن و سوق داده شدن نذورات آن به سمت کمک مومنانه به نظر می‌رسد آمار کمک‌ها در مرحله اول از آمار ۲۰ هزار کمک ثبت شده در مرحله اول نیز پیشی بگیرد.

به گزارش پیک نکا،فرمانده سپاه نکا در بخش پایانی سخنان خود از به روز رسانی جامعه هدف هم خبر داد و اضافه کرد: از اجرای ابتکاری تازه برای مداومت در کمک مومنانه به خانواده‌های مد نظر، افزود: می‌خواهیم برای خانواده‌های زیرپوشش این مرحله از رزمایش افرادی را به عنوان سرپرستانی از خیران تعیین کنیم که از ابتکارات مرحله دوم به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها