بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی این بار نیز در عید سعید قربان با عزمی جهادی وارد میدان عمل شده و برای کمک به نیازمندان در مناطق مختلف استان اردبیل آستین همت بالا زدند.
کد خبر: ۹۲۶۲۴۷۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

بسیج سازندگی استان اردبیل برای کمک به نیازمندان وارد میدان عمل شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل بسیج سازندگی همواره با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی در هر بحران و مشکلی همیار و همراه افشار مختلف مردم بوده و دستگیری از محرومان جامعه را در اولویت اقدامات و فعالیت‌های خود قرار داده است.

غلبه جوانان ایرانی به ناممکن‌ها از سال‌های آغازین نهضت انقلاب اسلامی شروع شده و بارها تکرار شده است به طوری که این اقدامات و فعالیت‌های جهادی دوران انقلاب اسلامی به اوج خود رسید و بعد از آن نیز در مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار خودنمایی کرد تا آبادی و پیشرفت به آن جاها نیز برسد.

آری این فعالیت‌ها تا به امروز نیز ادامه داشت تا رسیدیم به دورانی که همگام با میهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا دست به گریبان شده‌اند و این بار نیز بسیج سازندگی به یاری مردم در روستاها و شهرهای مختلف شتافت.

در استان اردبیل نیز از آغاز موج شیوع بیماری ویروسی کرونا شاهد تلاش جوانانی در قالب گروه‌های جهادی برای ضدعفونی کردن شهرها، روستاها و اماکن عمومی مختلف بودیم که در کنار آن نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی به اقشار ضعیف جامعه نیز فعالیت می‌کردند.

478 دام قربانی در استان اردبیل ذبح شد

سرهنگ علی پیرجاهد مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در روز عید قربان بسیج سازندگی با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی و به ویژه خیرین و نیکوکاران با توزیع گوشت قربانی در تمامی شهرها و روستاهای استان در کنار نیازمندان قرار گرفت.

وی از ذبح 478 راس قربانی در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: همزمان با عید قربان با کمک سپاه نواحی کلیه شهرستان‌های استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی 478 درست دام قربانی برای توزیع در بین اقشار نیازمند و خانوارهای کم برخوردار در مناطق مختلف ذبح شد.

پیرجاهد گروه‌های جهادی را در خط مقدم خدمت رسانی به مردم و عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های جهادی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارند و در این راستا تاکنون اقدامات ارزشمندی برای ارائه خدمات به مردم انجام یافته است که شایسته قدردانی و تقدیر هستند و در این خصوص باید با جان و دل با پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی در سطح جامعه به این مهم تداوم ببخشیم.

تجلی کارآمدی گروه‌های جهادی در مبارزه با کرونا

مهدی اصلانی مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل گفت: گروه‌های جهادی استان اردبیل از اوایل شیوع بیماری ویروسی کرونا در مناطق مختلف استان اردبیل به ویژه مناطق حاشیه و محروم استان خود را از ضد عفونی اماکن عمومی تا توزیع بسته های معیشتی و غذایی آغاز کرده‌اند و تا به امروز نیز ادامه دارد.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل با اشاره فعالیت شبانه‌روزی گروه‌های جهادی در استان تصریح کرد: در استان اردبیل بیش از 600 گروه جهادی ثبت شده فعالیت می‌کنند که از این میزان 400 گروه جهادی با عنوان گروه جهادی پایگاه محور و 200 گروه جهادی جغرافیا محور در سامانه اطلس جهادی ثبت شده‌اند.

وی با تاکید بر فعالیت 75 کارگاه تولید ماسک در موج اول کرونا در استان اردبیل بیان کرد: از اولین روزهای شیوع کرونا در استان اردبیل با برنامه‌ریزی صورت گرفته 75 کارگاه تولید ماسک در موج اول کرونا در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کردند که ضمن رفع نیاز استان نیاز استان‌های همجوار به ویژه یزد، گیلان، تهران و مازندران را نیز تامین کردند.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل با بیان اینکه کارآمدی گروه‌های جهادی در مبارزه با کرونا به نمایش درآمد اظهار کرد: شیوع کرونا نشان داد که نقش گروه‌های جهادی و بسیج مردمی در سطح جامعه تزیینی نیست و این گروه‌ها در شرایط بحرانی و سخت در کنار مردم نقش آفرینی می‌کنند.

گزارش از پویا حاجی وند

ارسال نظرات