خبرهای داغ:
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین خبر داد:
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری هزینه درمانی 60 مددجو از محل زکات پرداخت شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۱۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام باب ا... شهسواری در نشست با کشاورزان و پرداخت کنندگاه زکات بخش رامند که در منزل یکی از مودیان زکات برگزار شد، بیان کرد: پرداخت زکات در سال های اخیر در استان قزوین رشد خوبی داشته و این موضوع در بخش رامند نیز مشهود است.

وی ادامه داد: کوتاهی و قصور در ادای این تکلیف الهی برای ما خسران دنیوی و اخروی را به دنبال دارد چراکه موضوع زکات علاوه بر مباحث فردی، جنبه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در مواجه با زکات نباید ساده انگاری کنیم بلکه لازم است با اندیشه و فکر با این دستور الهی مواجه شویم تا با اجرای این دستور الهی مشکلات زیادی را از جامعه دور کنیم.

وی افزود: طی چهار ماهه سال جاری بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که از این میزان 150 میلیون تومان هزینه های درمانی 60 مددجو و 10 میبلیون تومان هم برای تامین کمک هزینه خرید مسکن یک مددجو پرداخت شده است.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: با توجه به اینکه نخستین و مهمترین مصرف زکات برای محرومان است،در سال جاری 95 درصد از زکات استان برای محرومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در جریان جمع آوری زکات در ابتدای کار تنها نقش ارشادی و تذکری را دارد تا به این فریضه عمل شود در نتیجه اگر محروم و نیازمندی را می شناختید خودتان زکات را به او بدهید و در غیر این صورت کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد تا زکات را در اسرع وقت به نیازمند واقعی برساند.

رئیس شورای زکات استان قزوین یادآورشد: تاکنون زکات هر منطقه و یا روستا برای نیازمندان همانجا هزینه شده و از این پس نیز این روند ادامه خواهد داشت.

 

1004/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها