خبرهای داغ:
مسوول روابط عمومی حوزه فاطمه الزهرا(س) سپاه آبیک

غدیر، تبعیت محض از ولایت و امامت است

جعفری فخر گفت: عید غدیر، تبعیت محض از ولایت و امامت است و روشی که حضرت امیر در حکومت پیش گرفته است است باید روش ملت‌ها و دست‌اندرکاران باشد.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۵۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، مریم جعفری فخر مسوول روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا (س) آبیک ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر بیان کرد: اگر به عمق وقوع اعیاد قربان و غدیر توجه کنیم به نقطه وصل هر دو نزدیکتر می شویم‌ مگر نه این است که وقوع قربان را در انجام به عهد ابراهیم خلیل الله به سرسپردگی و اطاعت از امر الهی و قربانی نمودن اسماعیل ذبیح الله و هدیه آن به آسمان الهی برای شکست دادن کید شیطان و نیز مطیع بودن حضرت اسماعیل در برابر حکم الهی و امروز ولایی و اطاعتش از فرمان ولی امرش برای رستگاری باید دانست.

حال آنکه وقوع غدیر را هم اطاعت در برابر وحی الهی برای اکمال و تکمیل رسالت و تکلیف نسبت به شروع حرکت ولایت و امامت در استمرار حرکت انبیا برای تجلی بخشیدن به اراده الهی در رسیدن به سعادت انسانی باید دانست.

وی خاطرنشان کرد: همانا طلوع غدیر از امتداد پیمایش و ظهور قربان که همواره اطاعت محض و بی چون و چرا از فرمان الهی و ذوب شدن در چشمه جوشان حق و همراهی با انبیا و اولیا الله است.

جعفری فخر افزود: هرآنچه ابراهیم خلیل مقام آفرینش و دفع فتنه پشت سرگذاشته مقدمه‌ای برای رسیدن به مقام بالای امامت و ولایت بوده است. خُدا ابراهیم را مورد آزمایش‌ها قرار داد و آن آزمایش‌ها را به عنایت و کمال رساند آنگاه خداوند به او گفت من تو را امام قرار می دهم و این نکته مطلبی است که عظمت و مقام امامت را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در پایان ضمن اشاره به بیان امام خمینی متذکر شد: زنده نگه داشتن این عید نه برای آن است که چراغانی و مداحی شود. اینها خوب است اما مسئله این است که به ما یاد دهند غدیر منحصر به آن زمان نیست. غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است است باید روش ملت‌ها و دست‌اندرکاران باشد.

 

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها