خبرهای داغ:
مسوول بسیج رسانه استان قزوین

رعایت اخلاق حرفه ای شاخصه خبرنگار انقلابی است

کشاورز گفت: ملزم بودن خبرنگار به دو اصل صداقت و امانت داری در انتقال خبر لازمه کار خبرنگاری در جهان است اما رعایت اخلاقیات در عین حرفه ای گری شاخصه خبرنگار مومن و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۵۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

محمد کشاورز مسوول بسیج رسانه استان قزوین در آستانه روز خبرنگار در گفت و گو با خبرگزاری بسیج قزوین گفت: در این روزگار خبرنگار هنرمندی است که با سلاح خویش که همان قلم است هنرمندانه به بیان واقعیات، حوادث و وقایع می پردازد.

وی ادامه داد: حوزه رسانه در شکل دهی افکار جامعه و اعتمادسازی مردم نسبت به عملکردها و اقدامات نقش اساسی را ایفا می‌کند و خبرنگاران در حقیقت صاحبان فکر و اندیشه و نمایندگان افکار عمومی هستند.

کشاورز ادامه داد: خبرنگار در تراز نظام اسلامی، در عین برخورداری از شاخصه های حرفه ای گری باید همواره تقوا و اخلاق و انصاف را در فعالیت خود رعایت کند.

این مسوول اذعان کرد: در عصر اطلاعات که ضرورت دانایی و آگاهی در آن بسیار حائز اهمیت است خبرنگار باید بتواند درعین تعهد، در عرصه خبر به شکل تخصصی تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: دیدگاه‌های خبرنگار در نقل خبر از صداقت او سرچشمه می‌گیرد. اوست که باید لباس سیاست و فرهنگ و عواطف و نیک‌اندیشی و رنج را هم‌زمان بر تن کند.

کشاورز تصریح کرد: ملزم بودن خبرنگار به دو اصل صداقت و امانت داری در انتقال خبر لازمه کار خبرنگاری در جهان است اما رعایت اخلاقیات در عین حرفه ای گری شاخصه خبرنگار مومن و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی بیش از دیگران است.

وی اذعان کرد: یکی از سختی های خبرنگاری این است که عمدتا اگر کار خوب و موثری انجام دهد، دیگران این امر را وظیفه ذاتی او تلقی می کنند و اگر در برهه ای، از خبرنگار مبتنی بر انسان بودنش خطا و اشتباهی سربزند، همه او را سرزنش می کنند. در این روزگار باید بیش از پیش مراقب فتنه ها و توطئه های دشمن در عرصه خبر و فعالیت های رسانه ای بود. خبرنگار باید با دانش کافی و مبتنی بر شیوه های صحیح حرفه ای گری بتواند به امر پاسخگویی صحیح به شبهه پراکنی دشمن علیه دین و گزاره های دینی بپردازد.

مسوول بسیج رسانه استان قزوین گفت: تلاش در جهت ارتقای فرهنگ و هویت ملی دینی، تکریم و تعظیم ارزش هایی چون جهاد و شهادت در سطح جامعه، تبیین گفتمان امام و رهبری به خصوص در بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی و نیز امیدآفرینی به مردم بر اساس فرهنگ و هویت دینی و انقلابی از دیگر انتظارات از جریان رسانه ای منتسب به جریان مومن و انقلابی است.

وی بیان کرد: خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته است به چهار امر مهم واقع گویی، حق گویی، مستندگویی، مفیدگویی در امر تولید خبر اهتمام داشته باشد. در این ایام کرونا، خبرنگاران باید بیشتر از گذشته مواظب سلامتی خود و خانواده خود باشند و همچون دور اول رزمایش کمک های مومنانه در دور دوم نیز با جریان سازی رسانه ای در کمک به این طرح فعال شوند.

کشاورز در ادامه بیان کرد: در راستای تجلیل از خبرنگاران بسیج رسانه استان قزوین از روز 11 الی 17 خبرنگاران می توانند با حضور در درمانگاه پاکروان و امام خمینی(ره) قزوین از خدمات ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشکی و متخصص، تزریقات و اورژانس، سونوگرافی، رادیولوژی و فیزیو تراپی به صورت رایگان تا 50 درصد تخفیف و خدمات آزمایشگاهی با ارائه دفترچه کاملا رایگان و بدون دفترچه تا 50 درصد تخفیف استفاده نمایند. همچنین برای استفاده از خدمات دندانپزشکی خبرنگاران می توانند با ارائه کارت خبرنگاری و یا معرفی نامه صادر شده از سوی بسیج رسانه تا سقف 30 درصد از تخفیفات بهره مند شوند.

وی ادامه داد: دیگر خدماتی که در این ایام ارائه می شود استفاده از مشاوره های حقوقی در همه زمینه ها است. با رایزنی های صورت گرفته بین بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان اعضای بسیج رسانه می توانند با مراجعه به بسیج حقوقدانان از شنبه تا جمعه (11 الی 17 مرداد) به صورت کاملا رایگان مشاوره های حقوقی دریافت نمایند.

این مسوول اذعان کرد: کوهپیمایی ویژه کانون برادران بسیج رسانه روز جمعه برگزار می گردد و از دیگر برنامه های ما دیدار مدیران مسوول رسانه ها با امام جمعه قزوین در شبستان امام علی مسجد النبی، دیدار بخشی از فعالان رسانه با سردار شاهرخی فرمانده سپاه قزوین، تقدیر از برگزیدگان جشنواره سیمرغ های سپیدبال و انجام هماهنگی های لازم به منظور بهره مندی اعضای خانه مطبوعات استان قزوین از خدمات دانشگاه علوم پزشکی اهم برنامه های بسیج رسانه استان جهت گرامیداشت هفته خبرنگار می باشد.

 

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها