مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان:

نیازمند حضور موثر همه دستگاه های فرهنگی برای تبیین مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس هستیم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت:با توجه به عظمت، وسعت و عمق ارزش‌های دوران دفاع مقدس نیازمند حضور موثر همه دستگاه‌های فرهنگی برای ایجاد نهضتی فراگیرتر برای بسط مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۷۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، حجت الاسلام حسن بیگدلی؛ مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان صبح امروز در دومین جلسه اتاق فکر برنامه‌ریزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ حماسه، معنویت و دینداری ملت بزرگ ایران دانست و گفت: در سایه الطاف بیکران الهی و رهبری داهیانه و انفاس قدسی حضرت امام خمینی (ره) و جان فشانی فرزندان رشید، بصیر، مومن و فداکار این سرزمین آن حماسه بزرگ رقم خورد و در سپهر عزت و کرامت ایران اسلامی، چون خورشید فروزان روشنی بخش امروز و فردای نسل‌های جوان و آینده‌سازان انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: هر چند در طول قریب به چهار دهه پس از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس، با همت صدا و سیما شاهد تلاش‌های صادقانه و ماندگاری در تحقق ماموریت و رسالت انتقال معارف دفاع مقدس بودیم، لیکن با توجه به عظمت، وسعت و عمق ارزش‌های دوران دفاع مقدس نیازمند حضور موثر همه دستگاه‌های فرهنگی برای ایجاد نهضتی فراگیرتر برای بسط مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.

حجت الاسلام بیگدلی اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم تقارن دارد، لذا باید تلاش کنیم تا معارف دفاع مقدس را که الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست به خوبی برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان تصریح کرد: اگر مطالعه دقیق و بدون تعصب نسبت به دفاع مقدس داشته باشیم، می‌بینیم که در تاریخ معاصر ما هیچ نقطه‌ای بلندتر از دفاع هشت ساله ملت ایران وجود ندارد، لذا الگوگیری از دفاع مقدس می‌تواند برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت خوبی باشد.


محسن لطیفی؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: پاسداشت و نشر ارزش‌های تعالی دفاع مقدس و گنجینه عظیم آن جهاد الهی، یک وظیفه دینی و ملی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان پاسداشت و نشر ارزش‌های متعالی دفاع مقدس و حفظ و نشر گنجینه عظیم آن جهاد الهی را وظیفه دینی و ملی دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از آن معارف ناب و بی‌نظیر، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، عالمانه و هوشمندانه است و می‌طلبد که از همه ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای دستگاه‌های درگیر در دفاع مقدس برای تبیین و معرفی آن استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه‌های مختلف برنامه‌سازی تصریح کرد: ۲۲ عنوان برنامه در حوزه سیما در دست تولید و پخش است که از اهم آن‌ها می‌توان به تولید تله تئاتر سه اپیزودی با موضوع شهید باکری، تولید مجموعه مستند نشانه‌ها و برنامه ترکیبی طلیعه عشق در کنار پخش هفتگی ده‌ها فیلم سینمایی با موضوع جنگ تحمیلی اشاره کرد.

لطیفی گفت: همچنین ۱۴ محور برنامه‌سازی در معاونت صدا در قالب نمایش، کتاب صوتی، مسابقه مستند گزارشی و روایت شیدایی مورد تصویب قرار گرفته است.

وی از تولید و نشر ۱۱۳ موشن گرافیک، اینفوگرافی، روزنگار دفاع مقدس، استاپ موشن، ویدئو و صفحه ویژه در معاونت مجازی مرکز و تهیه و تولید پنج اثر فاخر موسیقی با موضوع شهدای غواص خبر داد و گفت: تهیه گزارش‌های خبری در عناوینی مانند فرزند ۴۰ شهید، ۴۰ شهید شاخص، ۴۰ عکس خبری در کنار تولید و پخش ۹ عنوان گزارشی ویژه، از اقدامات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز است.
ارسال نظرات